Audi prezinta la Detroit noul H-Tron Quattro Concept alimentat cu hidrogen

Audi H-Tron Quattro Concept

Asa cum se anticipase inca de la sfarsitul anului trecut, Audi propune deja pe piata succesorul deja cunoscutului e-tron quattro. Astfel, producatorii germani dezvaluie in premiera absoluta primul sau SUV alimentat cu hidrogen, in cadrul Salonului Auto de la Detroit.

In urma cu doar cateva luni, la Frankfurt, am fost martorii prezentarii variantei 100% electrice; ceea ce ne duce cu gandul la o preocupare din ce in ce mai serioasa din partea inginerilor din Ingolstadt cu privire la propulsiile alternative.

Pe plan estetic, noul model nu este cu mult diferit fata de modelul e-tron prezentat in toamna, acesta beneficiind doar de o capota reconceputa si de un spoiler care a suferit mici modificari. Noul H-tron Quattro beneficiaza de un aspect aerodinamic, dispunand de o lungime de 4.88 metri, de o latime de 1.93 metri si de o inaltime de 1.54 metri.

Automobilul este construit pe platforma modulara de ultima generatie MLB Evo, folosita si de actualele Q7 sau Bentley Bentayga. Spre deosebire de modelul electric care functioneaza cu ajutorul bateriilor care stocheaza energia electrica, acesta va avea la baza pile de hidrogen.

Motorul noului h-tron functioneaza cu energie electrica formata ca urmare a unei reactii chimice dintre hidrogen si oxigen, reactie a carei rezultat sunt niste vapori de apa. Principiul de functionare nu este unul tocmai nou, acesta regasindu-se in prezent si pe Audi A7 H-tron Concept, model lansat in 2014 in Los Angeles.

Audi H-tron Quattro beneficiaza de doua motoare electrice, fiecare dintre ele fiind fixat pe cate o punte. Unitatea de motorizare fixata pe axa fata dezvolta 121 de cai putere, in timp ce cea din spate livreaza nu mai putin de 188 de cai putere. Cuplul maxim la care poate ajunge ansamblul este de 550 Nm, in timp ce viteza maxima care poate fi atinsa este limitata electronic la 200 km/h.

Cu toate acestea, acceleratia de la 0 la 100 km/h este posibila in doar 7 secunde. Autonomia totala prezentata de inginerii germani ajunge pana la 600 de kilometri, iar umplerea rezervorului este estimata a se realiza in aproximativ 4 minute.

Bateriile Li-Ion cantaresc doar 60 de kilograme si pot stoca pana la 100 Kw. In ceea ce priveste interiorul noului automobil, se pare ca germanii au avut ca scop ataragerea a cat mai multor priviri. Noul H-tron beneficiaza de trei ecrane OLED si de o interfata cu actionare tactila.

De asemenea, noul model a fost inzestrat si cu sistemul Audi Piloted Driving, sistem care permite rularea semi-automata a automobilui la viteze de pana la 60 km/h.

Newsletter

Whatsapp