VW nu exclude o posibila fuziune cu Fiat-Chrysler

VW Logo

Daca saptamana trecuta am tot vorbit despre tranzactia prin care grupul francez PSA Peugeot-Citroen a cumparat marca Opel, iata ca acum apar in peisaj alte posibilitati la care nu ne-am fi gandit prea serios in urma cu ceva timp. Ideea unei posibile fuziuni intre Volkswagen si Fiat-Chrysler a aparut in peisaj in urma cu cateva zile, dar a fost rapid negata de oficialii germani.

Ei bine, nu au trecut nici cateva zile de atunci si iata ca Matthias Mueller, director general in cadrul constructorului german, a declarat ca varianta unei fuziuni nu este exclusa complet. Astfel, problemele cu care se confrunta cei de la Volkswagen chiar si la un an si jumatate de la izbucnirea scandalului Dieselgate se fac inca resimtite prin prisma scaderii profitului operational. Probleme care ar putea cauza schimbul rapid de pozitie pe care l-au avut cei de la Volkswagen in legatura cu acest subiect.

Mueller a tinut sa precizeze ca in acest moment nu exista niciun contact intre producatorul pe care il reprezinta si un alt oficial al celor de la Fiat. Dar, o eventuala discutie pe baza acestei teme nu este complet exclusa. Acesta s-a aratat poate si un pic deranjat asupra faptului ca Sergio Marchionne a vorbit pe acest subiect in mediul public, in dauna unei discutii prealabile cu el. Cert este ca Mueller s-a aratat increzator in viitorul pe care Volkswagen il va avea in urmatorii ani, spunand ca nu este atat de important daca acest viitor ii va include si pe cei de la Fiat sau nu.

Toate declaratiile prezentate mai sus au fost facute de Matthias Mueller cu ocazia unui eveniment in care au fost prezentate cifrele obtinute de constructorul german in anul precedent. Astfel, am aflat ca cei de la Volkswagen au obtinut in 2016 un profit operational foarte bun, gratie cifrelor de vanzari bune obtinute de modelele Porsche si de camioanele Scania. Totusi, profitul operational a scazut cu pana la 10 procente, acesta prezentandu-se la o valoare de 1.9 miliarde de euro.

Cu asemenea cifre in spate si cu o cota de piata de 25% , este de inteles chiar si reactia initiala a celor de la Volkswagen. Mai mult decat atat, cele mai multe beneficii de pe urma unei asemenea tranzactii ar avea-o chiar cei de la Fiat, producator cu o cota de piata de 7 procente la acest moment. Asadar, nu este de mirare ca aceasta posibila tranzactie a fost aruncata in mediul public chiar de Sergio Marchionne.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE NOUTATI ADUCE BMW SERIA 4 COUPE (G22)
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter