VW spune ca bateriile litiu-ion sunt pe cale de disparitie

Articol scris de C. Zanfir , in data de 13 Iulie 2017

Volkswagen vorbeste intr-un comunicat despre ceea ce s-ar putea numi criza viitorului in materie de tehnologie. Stim deja ca masinile electrice sunt masinile viitorului si ca foarte multi producatori auto isi doresc sa treaca treptat de la masinile diesel sau pe benzina la masinile electrice pe care le poti incarca cu usurinta la statiile electrice de reincarcare.

Totii marii constructori auto isi doresc ca gamele lor sa aiba un procent de pana la 25% pana in anul 2025. Insa Volkswagen afirma un lucru de luat in calcul: pana in anul 2025 vom avea parte de o criza a bateriilor de tip litiu-ion. Singurul lucru care ar putea combate criza bateriilor litiu-ion ar fi un numar mai mare de fabrici ca Tesla Giga Factory - cam inca 40 de fabrici de acest fel - care sa produca baterii litiu-ion pentru a asigura buna functionare a productiei de masini electrice.

Initiativa producatorilor auto de a fabrica masini electrice este una foarte buna avand in vedere ca trebuie sa ne gandim putin si la mediul inconjurator si sa realizam ca traim intr-o lume destul de toxica si imbacsita cu gaze de esapament, asa ca masinile electrice ar insemna viitorul si ar asigura o viata mult mai lunga pentru soferii lor.

Insa trebuie luat in calcul ca fiecare producator de masini isi doreste ca 25% din gama sa de modele sa fie formata din masini electrice. Asta ar insemna un numar foarte mare de baterii litiu-ion ce trebuiesc fabricate, iar fabrica nu va mai putea face fata cererii la un moment dat. De aceea este nevoie de cel putin inca 40 de fabrici care sa fabrice baterii electrice si sa sustina viata masinilor eco.

Ulrich Eichhorn, seful departamentului de cercetare si dezvoltare Volkswagen, afirma ca insusi grupul Volkswagen va avea nevoie de un numar mai mare de baterii pentru modelele electrice pe care le va scoate pe piata. Foarte multe zvonuri spun ca masinile electrice de la Volkswagen vin ca o spalare de pacate pentru scandalul Dieselgate, insa nu stim cu adevarat ce este in spate, dar nu putem decat sa ne bucuram.

Tot Eichhorn afirma ca daca se produceau inca de la inceput masini care sa functioneze pe baterii, nimeni nu ar mai fi schimbat in acest moment o masina electrica pe una cu combustibil pe motorina sau benzina avand in vedere ca masina electrica asigura un cuplu instant fata de celelalte.

Sa speram ca se vor lua masuri si productia masinilor electrice nu va incetinita sau, mai rau, oprita din cauza crizei de baterii litiu-ion.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: vw, masini electrice

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

BMW pleaca urechea la nemultumirile pietii si aduce update-uri motorului cu capacitate de 2.0 litri. Stim deja ca motoarele de 2 litri de la BMW, seria B47, au avut probleme...
de - 21 Noiembrie 2017
Daca modelul Aston Martin DB11 a dat startul unei noi ere in ceea ce priveste masinile marcii britanice, se pare ca noul 2018 Aston Martin Vantage reprezinta completarea acestei game...
de - 21 Noiembrie 2017
Vesti cat se poate de bune pentru producatorii de masini electrice care, in ultima vreme isi cam freaca mainile de bucurie. Vanzarile la modelele produse de ei au crescut. Si...
de - 21 Noiembrie 2017
Soferi, vi se pregateste ceva si nu este deloc de bine. Daca inca de la inceputul acestei luni pretul benzinei a sarit de 6 lei, se pare ca benzinarii va...
de - 21 Noiembrie 2017
Sa ne intelegem inca de la inceput: e vorba despre un model nou 2018, Volkswagen Virtus. Dupa ce a fost partial prezentat, gratie unor imagini spion, saptamana trecuta, aceasta versiune...
de - 20 Noiembrie 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook