VW spune ca bateriile litiu-ion sunt pe cale de disparitie

Articol scris de C. Zanfir , in data de 13 Iulie 2017

Volkswagen vorbeste intr-un comunicat despre ceea ce s-ar putea numi criza viitorului in materie de tehnologie. Stim deja ca masinile electrice sunt masinile viitorului si ca foarte multi producatori auto isi doresc sa treaca treptat de la masinile diesel sau pe benzina la masinile electrice pe care le poti incarca cu usurinta la statiile electrice de reincarcare.

Totii marii constructori auto isi doresc ca gamele lor sa aiba un procent de pana la 25% pana in anul 2025. Insa Volkswagen afirma un lucru de luat in calcul: pana in anul 2025 vom avea parte de o criza a bateriilor de tip litiu-ion. Singurul lucru care ar putea combate criza bateriilor litiu-ion ar fi un numar mai mare de fabrici ca Tesla Giga Factory - cam inca 40 de fabrici de acest fel - care sa produca baterii litiu-ion pentru a asigura buna functionare a productiei de masini electrice.

Initiativa producatorilor auto de a fabrica masini electrice este una foarte buna avand in vedere ca trebuie sa ne gandim putin si la mediul inconjurator si sa realizam ca traim intr-o lume destul de toxica si imbacsita cu gaze de esapament, asa ca masinile electrice ar insemna viitorul si ar asigura o viata mult mai lunga pentru soferii lor.

Insa trebuie luat in calcul ca fiecare producator de masini isi doreste ca 25% din gama sa de modele sa fie formata din masini electrice. Asta ar insemna un numar foarte mare de baterii litiu-ion ce trebuiesc fabricate, iar fabrica nu va mai putea face fata cererii la un moment dat. De aceea este nevoie de cel putin inca 40 de fabrici care sa fabrice baterii electrice si sa sustina viata masinilor eco.

Ulrich Eichhorn, seful departamentului de cercetare si dezvoltare Volkswagen, afirma ca insusi grupul Volkswagen va avea nevoie de un numar mai mare de baterii pentru modelele electrice pe care le va scoate pe piata. Foarte multe zvonuri spun ca masinile electrice de la Volkswagen vin ca o spalare de pacate pentru scandalul Dieselgate, insa nu stim cu adevarat ce este in spate, dar nu putem decat sa ne bucuram.

Tot Eichhorn afirma ca daca se produceau inca de la inceput masini care sa functioneze pe baterii, nimeni nu ar mai fi schimbat in acest moment o masina electrica pe una cu combustibil pe motorina sau benzina avand in vedere ca masina electrica asigura un cuplu instant fata de celelalte.

Sa speram ca se vor lua masuri si productia masinilor electrice nu va incetinita sau, mai rau, oprita din cauza crizei de baterii litiu-ion.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: vw, masini electrice
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

E una dintre zilele alea pe care vrem sa le tinem minte: Ferrari a dezvaluit cel mai recent proiect din programul de personalizare pentru clientii sai importanti. Este voba despre...
de - 24 Mai 2018
La nivel de tehnologie noua si de constructii noi, unii dintre constructorii auto isi dau cu parerea sustinand diverse teorii. Daca mai toti se grabesc sa includa si variante electrice...
de - 24 Mai 2018
In Romania, nu doar Dacia este cea care construieste automobile. Daca Dacia este brandul romanesc in materie de automobile si mainile dibace construiesc la Mioveni masini ca Duster-ul pe care...
de - 24 Mai 2018
Am citit cu totii in nenumarate articole ca Volkswagen isi doreste sa lanseze celebra flota de masini electrice… cate una pe luna. Ambitios si curajos plan, insa clientii se intreaba...
de - 24 Mai 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare