VW spune ca bateriile litiu-ion sunt pe cale de disparitie

Articol scris de C. Zanfir , in data de 13 Iulie 2017

Volkswagen vorbeste intr-un comunicat despre ceea ce s-ar putea numi criza viitorului in materie de tehnologie. Stim deja ca masinile electrice sunt masinile viitorului si ca foarte multi producatori auto isi doresc sa treaca treptat de la masinile diesel sau pe benzina la masinile electrice pe care le poti incarca cu usurinta la statiile electrice de reincarcare.

Totii marii constructori auto isi doresc ca gamele lor sa aiba un procent de pana la 25% pana in anul 2025. Insa Volkswagen afirma un lucru de luat in calcul: pana in anul 2025 vom avea parte de o criza a bateriilor de tip litiu-ion. Singurul lucru care ar putea combate criza bateriilor litiu-ion ar fi un numar mai mare de fabrici ca Tesla Giga Factory - cam inca 40 de fabrici de acest fel - care sa produca baterii litiu-ion pentru a asigura buna functionare a productiei de masini electrice.

Initiativa producatorilor auto de a fabrica masini electrice este una foarte buna avand in vedere ca trebuie sa ne gandim putin si la mediul inconjurator si sa realizam ca traim intr-o lume destul de toxica si imbacsita cu gaze de esapament, asa ca masinile electrice ar insemna viitorul si ar asigura o viata mult mai lunga pentru soferii lor.

Insa trebuie luat in calcul ca fiecare producator de masini isi doreste ca 25% din gama sa de modele sa fie formata din masini electrice. Asta ar insemna un numar foarte mare de baterii litiu-ion ce trebuiesc fabricate, iar fabrica nu va mai putea face fata cererii la un moment dat. De aceea este nevoie de cel putin inca 40 de fabrici care sa fabrice baterii electrice si sa sustina viata masinilor eco.

Ulrich Eichhorn, seful departamentului de cercetare si dezvoltare Volkswagen, afirma ca insusi grupul Volkswagen va avea nevoie de un numar mai mare de baterii pentru modelele electrice pe care le va scoate pe piata. Foarte multe zvonuri spun ca masinile electrice de la Volkswagen vin ca o spalare de pacate pentru scandalul Dieselgate, insa nu stim cu adevarat ce este in spate, dar nu putem decat sa ne bucuram.

Tot Eichhorn afirma ca daca se produceau inca de la inceput masini care sa functioneze pe baterii, nimeni nu ar mai fi schimbat in acest moment o masina electrica pe una cu combustibil pe motorina sau benzina avand in vedere ca masina electrica asigura un cuplu instant fata de celelalte.

Sa speram ca se vor lua masuri si productia masinilor electrice nu va incetinita sau, mai rau, oprita din cauza crizei de baterii litiu-ion.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: vw, masini electrice

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

Un nou proiect (tampit) de lege este in plina dezbatere. Depasirea pe linia continua va fi PERMISA in anumite conditii. Ce inseamna asta? Mai exact, Codul Rutier devine Legea Junglei....
de - 18 Noiembrie 2017
Asa cum stim cu totii deja in acest moment, emisiile de CO2 reprezinta una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta mai toate tarile lumii. Din ce in...
de - 17 Noiembrie 2017
Ca urmare a integrarii in Grupul PSA Peugeot-Citroen, planurile Opel se schimba si ele pentru urmatorii ani. Si, trebuie sa recunoastem, avem in fata un plan de reorganizare serios si...
de - 17 Noiembrie 2017
17 noiembrie 2017 este ziua in care toti romanii stau cu nasul in laptop, tableta sau telefon pentru ca e Black Friday. Toata lumea spera ca isi va cumpara ceva...
de - 17 Noiembrie 2017
Ne pregatim cat putem de bine pentru un 2018 cat se poate de interesant din punctul de vedere al lansarilor auto. Printre numeroasele si, pe undeva, obisnuitele modele noi, cei...
de - 17 Noiembrie 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook