Volkswagen ID R devine cel mai rapid vehicul electric de pe Nurburgring

Volkswagen ID R devine cel mai rapid vehicul electric de pe Nurburgring

Volkswagen ID R este un model despre care s-a scris mult in vara anului trecut, acesta stabilind un record all-time pe traseul de viteza in coasta de la Pikes Peak, traseu aflat in statul Colorado din Statele Unite ale Americii. Nu a trecut mult de la acea reusita, ca bolidul german a reusit un nou record. Mai exact, daca va amintiti, ID R a devenit apoi cel mai rapid vehicul electric de pe traseul de la Goodwood. Ei bine, se pare ca acum il avem din nou in fata pe acest Volkswagen ID R, care a reusit, bineinteles, o noua performanta de zile mari. Va dam toate detaliile in randurile care urmeaza, asa ca ramaneti alaturi de noi!

Inceputul acestui an a adus cu sine un anunt important facut de sefii de la divizia Volkswagen Motorsport, care au transmis ca isi doresc sa stabileasca un nou record pentru vehiculele electrice pe circuitul de la Nurburgring. In acest context, specialistii din cadrul diviziei producatorului german s-au pregatit pe masura, inginerii si tehnicienii avand sarcina de a pune totul la punct pentru ca aceasta performanta sa fie posibila in cele din urma. Si, conform ultimului anunt facut de cei de la Volkswagen, totul a mers conform planului, un nou record fiind stabilit pe cel mai dificil traseu din intreaga lume, poreclit Iadul Verde.

Asadar, Volkswagen ID R a devenit cel mai rapid vehicul electric de pe Nurburgring, bolidul german reusind sa parcurga traseul in doar 6 minute si 5.336 secunde. Timpul obtinut acum de VW ID R este mai bun decat timpul obtinut de supercarul electric Nio EP9 cu doar 40.564 secunde. Bolidul nu a fost condus de orice sofer, ci de unul cu adevarat profesionist. Este vorba despre Romain Dumas, pilotul care a stat la volanul masinii si atunci cand a fost stabilit recordul de pe circuitul de la Pikes Peak, din Colorado.

Pentru circuitul de la Nurburgring, specialistii germani au pregatit schimbari importante pentru ID R, specificul traseului fiind total diferit fata de cel de la Pikes Peak. Astfel, germanii au mizat pe un pachet aerodinamic nou care a adus cu sine o serie de elemente dezvoltate utilizand tehnologie speciala din Formula 1. Totodata, sistemul electric de propulsie a primit un software nou, care a fost special adaptat pentru a indeplini cerintele de pe circuitul de la Nurburgring. Din fericire pentru germani, munca acestora nu a fost deloc in zadar, un nou record fiind stabilit!

Newsletter

Whatsapp