Vanzarile masinilor electrice au crescut cu 5% in Romania dupa primul trimestru

Vanzarile masinilor electrice au crescut cu 5% in Romania dupa primul trimestru

Masinile electrice si hibride sunt deja la mare cautare pe unele dintre pietele auto ale lumii, insa nu avem voie sa nu recunoastem ca pe unele piete, acest segment de masini eco nici nu exista practic. Motivele care stau in spatele vanzarilor extrem de slabe obtinute de aceste modele pe unele piete sunt multe, insa totul incepe de la infrastructura. Atat timp cat o tara nu are un minim de infrastructura din acest punct de vedere, este greu de crezut ca oamenii se vor orienta catre astfel de modele. Pana la urma este si firesc sa se intample asa, omul care isi cumpara o masina noua dorindu-si sa o poata conduce fara dificultati.

Aceasta este problema principala si in tara noastra la acest moment, infrastructura pentru masinile electrice si hibride fiind inca la inceput de drum. Programul de guvernare al actualei legislaturi cuprindea si promisiunea construirii unei retele de puncte de incarcare pentru aceste masini, insa rezultatele sunt practic inexistente. In aceste conditii, nu trebuie sa ne miram de numarul mic de masini eco cumparate de romani pana in acest moment. Totusi, avand in vedere ca avem niste cifre din acest punct de vedere, haideti sa aruncam o privire asupra lor!

In primele trei luni ale anului, romanii au cumparat doar 105 masini eletrice. Totusi, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, cifra este in crestere cu 5 procente. Nu la fel de bine stam si la capitolul masinilor de tip plug-in hybrid, numarul de modele cumparate fiind de doar 47. Astfel, in comparatie cu primele trei luni ale lui 2018, observam o scadere in vanzari de nu mai putin de 55%. Revenind la masinile electrice cumparate in Romania, APIA estimeaza ca Smart a ramas pe primul loc in topul marcilor cumparate, cu 34 de unitati. Pe locul secund ii regasim pe cei de la Volkswagen, care au raportat 33 de unitati vandute. Practic, cei doi producatori acopera doua treimi din piata de masini electrice din tara noastra. Pe locul al treilea ii regasim pe cei de la Nissan, acestia comercializand 12 unitati Leaf.

Aruncand o privire si pe segmentul masinilor plug-in hybrid, observam ca pe primul loc se situeaza suedezii de la Volvo, acestia livrand 23 de unitati PHEV in primele trei luni ale anului in tara noastra. Locul secund este ocupat de Land Rover cu 13 unitati, in timp ce ultima treapta a podiumului este ocupata de Mitsubishi, cu doar 4 unitati vandute.

 

Newsletter

Whatsapp