Vanzarile de masini electrice si hibride au scazut pentru prima data in ultimii doi ani in China

Piata auto din China este, fara doar si poate, cea mai mare piata auto din intreaga lume, lucru care nu poate fi pus la indoiala de nimeni.

Vanzarile de masini electrice si hibride au scazut pentru prima data in ultimii doi ani in China

Insa, nu putem sa nu ne facem ca nu remarcam ca piata auto chineza se confrunta cu probleme serioase in ultima perioada. Problemele pentru piata auto chineza au inceput sa apara imediat dupa ce razboiul comercial dintre Statele Unite si China a devenit o certitudine. Desi liderii celor doua state au dat de inteles ca isi doresc sa ajunga in cele din urma la un compromis, se pare ca lucrurile la nivel geopolitic nu sunt deloc atat de simple! 

In aceste conditii, problemele pentru piata auto chineza continua sa se accentueze din ce in ce mai tare, devenind din ce in ce mai ingrijoratoare. Desi China este piata auto din lume unde au fost vandute mai mult de jumatate dintre toate masinile electrice vandute in lume in primele sase luni ale anului, se pare ca problemele au inceput sa apara si in acest segment de piata.

Astfel, vanzarile de masini electrice si hibride din China au scazut cu 4.7% in luna iulie, fiind pentru prima data in ultimii doi ani cand este inregistrata o scadere pe acest segment de piata. 

Statisticile din luna iulie ne arata ca au fost cumparate 80.000 de vehicule din segmentul NEV, segment din care fac parte masinile electrice, masinile hibride si masinile alimentate cu hidrogen. In aceste conditii, piata chineza a inregistrat o scadere cu 4.7 procente.

Chiar daca cifra aceasta pare mica, este destul de ingrijoratoare daca ne uitam ca in luna iunie fusese inregistrata o crestere de 80% pe acelasi segment NEV.

De asemenea, datele Asociatiei Constructorilor Auto din China (CAAM) ne demonstreaza ca este pentru prima data in ultimii doi ani cand avem in fata o scadere inregistrata pe acest segment de piata! Conform specialistilor, principalul motiv care a dus la acest rezultat negativ in luna iulie este reprezentat de taierea subventiilor pentru achizitia de masini cu emisii reduse sau zero. 

Vanzarile totale de pe cea mai mare piata auto a lumii sunt estimate sa scada in acest an cu aproximativ 5 procente, pana la circa 26.6 milioane de unitati. Bineinteles, producatorii locali se asteapta la un impact negativ din punct de vedere al profitului si al vanzarilor. De asemenea, constructorii europeni se gandesc deja la restructurari masive. Spre exemplu, Grupul PSA ia in calcul inchiderea a doua uzine din China si concedierea a peste 4.000 de angajati! 

Newsletter

Whatsapp