Tranzactia deceniului in industria auto. Volkswagen vinde Bugatti

Bugatti face unele dintre cele mai scumpe si mai exclusiviste masini, insa compania franceza detinuta de Volkswagen este pe cale de a fi vanduta. Iata cine o va cumpara si de ce este tranzactia deceniului in industria auto.

Tranzactia deceniului in industria auto. Volkswagen vinde Bugatti

Desi vestea a venit in mod surprinzator, se pare ca cei de la Volkswagen Group sunt aproape de a face tranzactia deceniului in industria auto. Nu, nu este vorba de o noua achizitie a nemtilor, ci o vanzare a companiei Bugatti, adica cea care produce unele dintre cele mai exclusiviste si mai scumpe masini din lume.

Cine ar urma sa cumpere Bugatti de la Volkswagen?

Se pare ca Volkswagen este in negocieri avansate cu cei de la Rimac, insa tranzactia nu a primit inca aprobarea consiliului de administratie. Lucrurile sunt destul de incurcate, pentru ca o parte din Bugatti o sa aiba in continuare legaturi cu Grupul VAG, pentru ca Porsche detine 15.5% din Rimac.

Citeste si: Cat ajunge sa coste impozitul pentru un an la o masina ca Bugatti Chiron, cu motor de 8.000 cmc?

Mai mult, daca tranzactia va fi aprobata, Porsche va detine o parte mai mare din compania croata. Totusi, se pare ca este doar o chestiunde de timp pana ce nemtii vor vinde Bugatti.

Principalul motiv pentru care Grupul VW vrea sa vanda Bugatti este ca nemtii nu mai vor sa investeasca bani in compania franceza, mai ales dupa moartea lui Ferdinand Piech. Dupa cum bine stiti, Lamborghini a denumit primul sau model electrificat, Sian FKP 37, in memoria lui Piech (initialele numelui si anul nasterii, 1973).

Conform britanicilor de la Car Magazine, familia Piech inca detine 50% din Volkswagen Group, asa ca singura cale de a ii convinge pe acestia sa vanda Bugatti este ca Porsche sa fie principalul beneficiar al tranzactiei. Principalul scop al celor de la Porsche este sa ajunga sa controleze 49% din Rimac.

Si vestile nu se opresc aici, pentru ca VW Group vrea sa vanda si Lamborghini, SEAT, Italdesign, dar si Ducati. Se pare ca nemtii sunt in negocieri avansate cu investitori, insa pandemia de coronavirus a incetinit un pic lucrurile.

Cu ce se ocupa compania Rimac Automobili?

Pentru cei ce nu stiu, Hyundai/Kia, Koenigsegg, Jaguar si Magna sunt printre companiile care au ales sa investeasca in Rimac, o companie fondata acum 11 ani. Fondatorul companiei este nimeni altul decat Mate Rimac, a carui viziune a creat masina sport a secolului 21.

Rimac Concept One este cunoscuta ca fiind cea mai rapida masina electrica din lume, insa croatii sunt cunoscuti pentru fabricarea bateriilor, trenurilor de rulare, dar si a altor vehicule pentru alte companii.

In anul 2018, Rimac au prezentat al doilea lor model, C Two. Masina dezvolta 1914 cp si 2300 Nm, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este posibila in doar 1.85 secunde. Viteza maxima este de 415 km/h.

Acum intelegeti si interesul celor de la Porsche pentru a detine 49% din compania Rimac Automobili. Practic, croatii dezvolta noi tehnologii, care intr-un viitor nu foarte indepartat vor fi gasite pe masinile nemtesti.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter