Toyota va lansa o versiune Supra in patru cilindri in Europa

Motor de 2,0 litri sau de 3,0 litri? Toyota a pregatit un Supra pentru cei nu-si permit versiunea actuala!

Toyota se pregateste de extinderea gamei Supra in Europa, anuntand o varianta echipata cu un motor turbo de 2,0 litri ce va fi lansata anul acesta. Noua versiune isi va gasi locul langa modelul Supra cu motor de 3,0 litri deja existent pe piata.

Ce ne-a impresionat pe noi este insa faptul ca oficialii de la Toyota sunt extrem de deschisi la ideea ca o versiune Supra mai putin puternica va "aduce si mai multi clienti marcii", de vreme ce va fi mai ieftina. Cu toate acestea, mai putin puternica nu inseamna si ca nu va fi o masina interesanta, mai ales ca noul propulsor vine cu avantajele sale.

Asa cum va spuneam, sub capota noii versiuni ne intalnim cu un motor in linie in patru cilindri turbo de 2,0 litri, care este conectat la o transmisie automata ZF in opt trepte. In aceasta configuratie, propulsorul produce nu mai putin de 254 de cai si un cuplu-forta de 400 Nm. Poate ca nu ajunge la performantele variantei echipate cu motor de 3,0 litri si sase cilindri (340 de cai si 500 Nm), dar noul Supra va accelera de la 0 la 100 de km/h in 5,2 secunde si poate atinge o viteza maxima limitata electronic de 250 de km/h.

Ceea ce-i lipseste, insa, motorului la capitolul putere este compensat de mai buna sa manevrabilitate. In primul rand, fiind mai mic, greutatea masinii scade cu 100 de kg, apoi va fi pozitionat mai aproape de centrul modelului, in asa fel incat inginerii marcii sustin ca vehiculul ajunge la un echilibru perfect de greutate fata-spate: 50:50.

Versiunea mai slab echipata a modelului, cu specificatii Live, va fi echipata cu jante de aliaj de 18 inch, un sistem audio cu patru incinte si display de 8,8 inch, dar si cu scaune sport imbracate in Alcantara neagra. Printre echipamentele de siguranta standard am remarcat sistemul de detectare a pietonilor si biciclistilor cu functie de franare automata, asistentul la pastrarea benzii de mers cu directie activa, asistentul inteligent de pastrare a vitezei de croaziera sau cel de avertizare la semnalizarile rutiere.

In plus, masina va fi echipata cu alte trei pachete optionale: Connect, Sport si Premium. Primul beneficiaza, in plus, de sistemul de navigatie si de tot felul de idei de conectivitate de cea mai noua generatie, iar al doilea este echipat cu diverse componente de performanta, printre care "franele sport", suspensiile adaptive variabile sau diferentialul activ.

Ce ne-a incantat pe noi este pachetul Premium, care inseamna un sistem de sunet premium JBL cu 12 incinte, un display head-up, sistem de incarcare wireless pentru telefonul mobil, ajustarea electrica a scaunelor cu setari memorate si scaune imbracate in piele neagra. Nu va lipsi, bineinteles, pachetul Connect, dar producatorul a prevazut pentru aceasta versiune si lumini noi dar si mai mult spatiu pentru bagaje.

La fel de interesanta ni se pare si editia limitata Fuji Speedway, care vine vopsita intr-o nuanta alba metalizata, jante de aliaj de 19 inch de culoare neagra mata si capace rosii pentru oglinzile laterale. In cabina, ne vom intalni cu inserturi din fibra de carbon si tapiterie Alcantara in doua nuante: rosu si negru. Optional, editia limitata Fuji Speedway poate fi echipata, standard, cu pachetele Connect si Sport.

Ne asteptam ca aceasta noua versiune Supra sa coste mai putin decat varianta de pe piata in acest moment, in asa fel incat vanzarile sa creasca. Sa ne amintim ca in momentul lansarii europene a actualei generatii, anul trecut, producatorul a anuntat doar 900 de exemplare. Chiar daca Toyota va limita productia editiei speciale Fuji Speedway la doar 200 de unitati, suntem siguri ca versiunea standard a modelului nu va avea astfel de restrictii.

Mai multe informatii despre preturi speram sa va putem oferi aproape de momentul lansarii oficiale, undeva prin luna martie.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter