Brandurile auto nu se mai bat in modele de masini, ci in modele de... baterii! Toyota, Tesla si Panasonic: cat va rezista acest triunghi amoros?

Ne-am obisnuit deja cu ideea ca masinile electrice sunt folositoare atat mediului, cat si buzunarului nostru. In prezent, o masina electrica consuma mult mai putin decat ar consuma o masina care este propulsata de motoare alimentate cu benzina sau motorina.

Insa unde ne indreptam? Ce ne rezerva viitorul? La aceaste intrebari, Toyota se grabeste sa ne ofere un raspuns prin decizia de a construi si a lansa cel putin 10 modele de masini electrice, pana la inceputul anului 2020.

La o prima vedere, ai spune ca este prea putin timp si ca nu ar putea fi posibil, insa hai sa ne detasam de lentoarea cu care se fac lucrurile in Romania si sa ne amintim ca vorbim despre Toyota.

Citeste si: Iata ce vanzari inregistreaza Toyota in 2017 pe teritoriul Europei si care este cel mai cautat tip de masina

Daca pana acum Toyota era sceptica atunci cand venea vorba despre clienti care sa cumpere automobile alimentate doar cu baterii electrice - dovada o face faptul ca a construit multe masini hibrid decat full electrice, acum isi planuieste ca pentru urmatorii ani sa lanseze 10 masini care sunt propulsate de motoare complet electrice.

Insa planul nu se termina aici, oficialii Toyota declarand ca pana in anul 2030 vor sa ajunga sa vanda un milion de masini electrice pe an.

La auzul acestor afirmatii as spune ca exista foarte multa ambitie si ceva exces de zel, insa vorbim despre japonezi, asa ca nu ar trebui sa ne surprinda daca limita de vanzari va fi depasita la un moment dat, poate mai devreme decat si-au propus ei. Un lucru rau nu ar fi pentru Toyota si nici pentru clientii sai.

O alta veste care vine din partea japonezilor este ca pana in anul 2025, toate modelele din gama Toyota si Lexus vor oferi versiuni de motoare electrice sau hibride. Toyota se va concentra pe productia de automobile electrice dedicate, doua modele care pot fi amintite fiind Prius si Mirai.

Se mai aduc in discutie si hibridele pentru autovehiculele de mare tonaj - camioanele, propulsoare electrice pentru modelele care au un cost mai mic si masini care vor fi propulsate de motoare pe baza de hidrogen.

Foarte multe voci au comentat despre decizia brandului de a introduce hidrogenul ca modalitate de alimentare, mai ales ca statii de incarcare cu hidrogen nu prea exista. Insa Toyota nu se lasa infranta de acest lucru si vrea sa ajunga ca incepand cu anul 2020 sa isi poata puna pe piata automobilele cu masinile propulsate de hidrogen si mai multe tipuri de automobile care utilizeaza pile de combustie.

Toyota declara ca sunt constienti ca ceea ce vor sa faca nu este usor si nici la indemana, insa s-au aliat cu Panasonic intr-un parteneriat din care rezulta cei mai buni acumulatori prismatici. Prius este modelul Toyota care foloseste baterii prismatice de foarte mult timp. Acestea sunt mai subtiri, mai usoare si cu un potential mai mare decat cel al celulelor cilindrice pe care le au in componenta majoritatea bateriilor electrice.

Exista totusi o problema in aceasta situatie: Panasonic au un parteneriat si cu Tesla, producand baterii de tip litiu-ion in fabrica Gigafactory situata in Nevada. Daca analizam spusele celor de la Toyota, ajungem la concluzia ca bateriile pe care Panasonic le vor dezvolta pentru ei sunt mai bune decat bateriile pe care acestia le dezvolta pentru Tesla.

Cum va functiona parteneriatul dintre Tesla si Panasonic pe viitor? Va mai da roade chiar daca Toyota afirma ca parteneriatul cu Panasonic este unul deschis? Va suporta Tesla sa afle ca Panasonic ajuta brandul Toyota sa construiasca baterii mai bune decat pentru ei? Ramane de vazut. 

Te-ar mai putea interesa:

Probleme in paradisul electric: Tesla nu-si poate respecta promisiunile! Clientii pusi in dilema!

Lexus prezinta noul RX L cu trei randuri de scaune

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter