Toyota, Nissan si Honda pregatesc o baterie cu autonomie de 800 de km pana in 2030

Articol scris de Adi S., in data de 15 Mai 2018

Atunci cand mai multi producatori auto se unesc pentru a duce la bun sfarsit un obiectiv comun, nu are cum sa nu iasa ceva bun pentru industria auto. Ei bine, se pare ca cei de la Toyota, Nissan si Honda au decis sa isi uneasca fortele proprii pentru a dezvolta o noua tehnologie care sa dea bateriilor pentru masinile electrice o autonomie de 800 de kilometri.

Va aduceti aminte ca nu in urma cu mult timp vorbeam despre autonomii de 100 sau 200 de kilometri? Iata cat de mult poate evolua tehnologia intr-un timp asa scurt! Cei trei producatori isi propun sa ajunga la aceasta autonomie pana in anul 2030. 

Tot acest proiect a plecat insa de la Guvernul Japoniei, reprezentantii acestuia anuntand in urma cu ceva timp un proiect care presupunea dezvoltarea unor baterii solid state pentru masinile electrice.

Guvernul japonez s-a implicat serios in aceasta cauza, punand la bataie o finantare de aproximativ 12 milioane de euro. Reprezentantii Guvernului japonez au reusit sa atraga in proiect majoritatea companiilor importante din industria auto, printre care Toyota, Nissan sau Honda. De asemeena, si cei de la Panasonic au fost cooptati in acest proiect urias. 

Proiectul este unul pe termen lung si presupune de asemenea si unele rezultate intermediare. Mai exact, acestia isi propun ca pana in anul 2025 sa avem o autonomie a bateriilor pentru masinile electrice care sa ajunga la 550 de kilometri. Obiectivul final este acela de a ajunge la o autonomie de nu mai putin de 800 de kilometri, cu termen de finalizare in anul 2030. Suna destul de promitator, nu-i asa? Mai ales ca vorbim despre un proiect japonez! 

Ideea producatorilor niponi este aceea de a inlocui electrolitii lichizi folositi la momentul actual in bateriile Li-Ion cu niste electroliti solizi. Avantajele acestor baterii solid state sunt acelea de a presupune un proces de productie ceva mai usor si intr-un mediu mai sigur.

De asemenea, aceste baterii ar avea mai putine componente si ar avea un pret de productie mai mic. Nu in ultimul rand, aceste baterii ar oferi de asemenea si mai multa energie decat bateriile Li-Ion. 

Un dezavantaj pe care il au la momentul actual bateriile Li-Ion este acela de a isi pierde din autonomie atunci cand sunt folosite pe timp de iarna. Noile baterii solid state ar urma sa faca uitata aceasta problema, putand fi folosite in conditii optime la o gama mai larga de temperaturi.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

E una dintre zilele alea pe care vrem sa le tinem minte: Ferrari a dezvaluit cel mai recent proiect din programul de personalizare pentru clientii sai importanti. Este voba despre...
de - 24 Mai 2018
La nivel de tehnologie noua si de constructii noi, unii dintre constructorii auto isi dau cu parerea sustinand diverse teorii. Daca mai toti se grabesc sa includa si variante electrice...
de - 24 Mai 2018
In Romania, nu doar Dacia este cea care construieste automobile. Daca Dacia este brandul romanesc in materie de automobile si mainile dibace construiesc la Mioveni masini ca Duster-ul pe care...
de - 24 Mai 2018
Am citit cu totii in nenumarate articole ca Volkswagen isi doreste sa lanseze celebra flota de masini electrice… cate una pe luna. Ambitios si curajos plan, insa clientii se intreaba...
de - 24 Mai 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare