Toyota mizeaza pe masinile alimentate cu hidrogen

Toyota mizeaza pe masinile alimentate cu hidrogen

Lasand la o parte modelele hibride si electrice, ultimii ani ne-au adus in peisajul lumii auto si modelele alimentate cu hidrogen. Este drept, despre acestea nu se vorbeste inca foarte mult, tehnologia fiind inca la inceput de drum. Insa, asta nu inseamna ca nu exista cativa producatori care se gandesc serios la un viitor dominat de masini alimentate cu hidrogen. Toyota este unul dintre acesti producatori care isi spun sperantele intr-un asemenea viitor. Si nu vorbim acum doar despre vorba, cei de la Toyota trecand deja la fapte inca din urma cu ceva vreme!

Asa cum spuneam si mai devreme, deocamdata nu sunt prea multi cei care vorbesc la modul serios despre un viitor al lumii auto dominat de masinile alimentate cu hidrogen. Mai mult decat atat, cifrele prezentate de specialistii din domeniul auto nu prevestesc cifre prea bune obtinute in perioada urmatoare de aceste masini.

Spre exemplu, specialistii estimeaza ca pana in anul 2027 vor fi vandute numai in jur de 70.000 de unitati alimentate cu hidrogen. Ceea ce este extrem de putin, trebuie sa recunoastem! Insa, se pare ca cei de la Toyota isi indreapta atentia catre aceste masini din ce in ce mai tare!

In acest context, Toyota anunta chiar printr-un oficial ca mizeaza in continuare pe tehnologia fuel-cell, in care isi pune sperantele pentru viitor. Mai mult decat atat, cei de la Toyota sunt de parere ca masinile alimentate cu hidrogen vor avea preturi similare cu masinile cu propulsie hibrida in cel mult zece ani. Declaratiile au fost facute in urma nu cu mult timp de Matt Harrison, directorul de vanzari si marketing al diviziei europene a celor de la Toyota.

La ora actuala, Toyota comercializeaza modelele primei generatii Mirai. Insa, se pare ca cei de la Toyota sunt destul de aproape de o noua generatie a acestui model, care urmeaza sa fie lansata in viitorul nu prea indepartat. Conform planurilor, o a treia generatie a lui Mirai ar urma sa apara in cel mult zece ani.

Conform declaratiilor facute de Matt Harrison, “pana la a treia generatie a modelului Mirai, costurile vor fi comparabile cu cele ale modelelor hibride”. In aceste conditii, Harrison explica ca Toyota “crede ca masinile alimentate cu hidrogen au un potential urias la acest moment”. Harrison merge si mai departe si explica ca pretul platinei va scadea in perioada urmatoare, ceea ce inseamna ca si masinile alimentate cu hidrogen vor avea preturi mai mici in perioada urmatoare, avand in vedere ca acest material pretios este folosit in productia de astfel de masini!

Newsletter

Whatsapp