Toyota se va concentra pe oferirea masinilor electrice 100% pe piata europeana

In ultima vreme se vorbeste din ce in ce mai des despre masinile electrice, acestea reusind sa castige destul de mult la capitolul popularitate intr-un timp relativ scurt.

2019 Toyota Prius

In aceste conditii, nu mai trebuie sa ne miram cand observam toate eforturile pe care le fac cei mai multi dintre contructorii auto pentru oferirea unei game din ce in ce mai variate de automobile 100% electrice. Spre exemplu, Toyota este unul dintre acei producatori care in ultima vreme si-a indreptat atentia din ce in ce mai mult catre oferirea unor masini electrice de top pe piata.

Stim deja despre cei de la Toyota ca au reusit sa isi indeplineasca obiectivul care se referea la faptul ca jumatate din vanzarile europene sa fie asigurate de hibrizi. Ei bine, acum a venit randul pentru o alta provocare pentru cei de la Toyota, care par din ce in ce mai decisi sa schimbe din mers directia spre care se indreapta. Astfel, constructorul nipon a dat de inteles ca isi va concentra atentia in perioada urmatoare pe oferirea mai multor modele de masini electrice 100%.

Totusi, japonezii recunosc ca profitabilitatea depinde in acest caz de mai multi factori, printre acestia numarandu-se si infrastructura de incarcare.

Orice am vrea sa spunem, trebuie sa recunoastem ca nu este deloc o provocare usoara pentru cei de la Toyota. Si asta pentru ca la ora actuala, jumatate dintre vanzarile producatorului sunt asigurate de hibrizii din gama. In cazul in care cealalta jumatate ar urma sa fie asigurata de vanzarile modelelor electrice, ar insemna ca cei de la Toyota sa nu mai comercializeze deloc modele cu unitati de motorizare clasice.

Insa, cei de la Toyota anunta acum ca isi doresc sa aduca pe piata tot mai multe modele electrice accesibile, care sa ii convinga pe clienti ca reprezinta o optiune de luat in seama.

Matthew Harrison, director de vanzari si marketing in cadrul diviziei europene a producatorului nipon, a vorbit in urma cu cateva zile pe aceasta tema, facand cateva declaratii interesante. Spre exemplu, Harrison spune ca “provocarea este sa faci lucrurile mult mai repede”.

Harrison recunoaste, totodata, ca in productia masinilor electrice exista mai multe potentiale probleme. Spre exemplu, “poti sa ai cea mai buna densitate a bateriilor si o accesibilitate ridicata, dar daca clientul nu beneficiaza de infrastructura de care are nevoie si nu poate sa isi incarce masina fara sa intampine probleme, inseamna ca nu vor exista rezultate”.

Astfel, Matthew Harrison concluzioneaza prin a spune ca “profitabilitatea nu este doar in mainile producatorului auto”.

Newsletter

Whatsapp