Toyota ramane cel mai valoros brand auto din lume

Toyota ramane cel mai valoros brand auto din lume

Piata auto este o piata extrem de dinamica, intr-o continua miscare, in care concurenta a ajuns la un nivel extrem de ridicat. In aceste conditii, multi constructori auto isi disputa suprematia pe aceasta piata, titlu care are o importanta destul de mare atunci cand vine vorba despre imaginea unui producator.

Insa, asa cum probabil ca va amintiti din anii anteriori, titlul de cel mai important constructor de pe piata auto mondiala nu ii apartine unui constructor german , ci unuia asiatic, spre surprinderea multor pasionati auto. Ei bine, Toyota reuseste sa isi pastreze pozitia de cel mai valoros brand auto din lume pentru al saptelea an la rand!

Raportul anual cu privire la cele mai valoroase branduri auto din lume a fost intocmit si publicat recent de compania de cercetare de piata Kantar Millward Brown. Din acest raport aflam ca cei de la Toyota au reusit sa isi pastreze suprematia pe aceasta piata, fiind pentru al saptelea an la rand cel mai valoros brand auto din lume. Mai mult decat atat, Toyota a fost cel mai valoros brand auto din lume in 12 din cei 14 ani in care a fost realizat acest studiu, ceea ce spune multe! Mai exact, niponii au ocupat locul secund in acest top doar in doi ani din ultimii 14, adica in 2010 si in 2012.

Gandindu-ne la rivalii pe care ii are Toyota pe piata auto, nu putem sa nu recunoastem ca este vorba despre o performanta uriasa obtinuta de constructorul asiatic in toata aceasta perioada. Conform raportului publicat de cei de la Kantar, Toyota are o valoare de piata de 29.1 de miliarde de dolari, in scadere cu 3% in comparatie cu anul precedent.

Clasamentul continua cu Mercedes-Benz pe locul secund, marca germana avand o valoare de piata de 23.35 miliarde de dolari, cu 9% mai mica decat in anul precedent. De asemenea, pe locul al treilea ii regasim pe germanii de la BMW, cu o valoare de piata tot de 23.32 miliarde de dolari.

Locul 4 in acest clasament este detinut de niponii de la Honda, cu o valoare de piata de 11.7 miliarde de dolari, in timp ce Top 5 se incheie cu americanii de la Ford, care au o valoare de piata de 11.2 miliarde de dolari. In cele din urma, a doua parte a clasamentului celor mai valoare 10 marci auto din lume continua cu Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen si, in cele din urma, Porsche!

Newsletter

Whatsapp