Tinte greu de atins la Renault-Nissan

Carlos Ghosn, seful grupului Renault-Nissan, recunoaste ca cele doua companii nu isi vor atinge, cel mai probabil, tintele propuse in ceea ce priveste vanzarea de masini electrice. Ele si-au propus ca impreuna sa comercializeze 1,5 milioane de masini electrice pana in 2016. Nissan a vandut doar 62 de mii de modele Leaf incepand cu 2010.

Pe de alta parte, Renault a vandut intr-o singura luna aproape 25 de mii de masini, din cele patru modele electrice pe care le produce. Asadar, previziunile din 2011 ale lui Ghosn, potrivit carora vor fi vandute 1,5 milioane de exemplare pana in 2017 par sa nu se adevereasca. Chiar si asa, seful grupului nu renunta si vrea sa lanseze trei modele electrice noi Nissan pana in 2016, inclusiv o varianta electrica a dubei NV200. Ca sa poata taia preturile si sa creasca vanzarile, cei de la Nissan au renuntat si la o parte dintre dotarile masinilor.

In martie, Nissan a inceput productia la modelul Leaf pentru piata europeana intr-o fabrica din Sunderland, Marea Britanie. Initial, masinile erau fabricate in Japonia, iar acum au fost facute mai multe modificari. A fost crescuta si autonomia masinii, de la 175 de kilometri, la 199.

Au fost imbunatatite chiar si suspensiile, ca sa fie mai apropiate de gusturile europenilor, iar cei de la Nissan se lauda ca au reusit sa produca modelul Leaf cu o treime din costurile initiale prin faptul ca usile nu mai sunt facute din aluminiu, ca la modelele produse in Japonia, ci din otel. Iar prin mutarea sistemului de incarcare a bateriilor sub capota, greutatea masinii a fost redusa cu 30 de kilograme.

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp