Tesla Model S nu a trecut clasa la capitolul securitate in caz de accident

Cateva calificative nefericite i-au refuzat noului Model S de la Tesla titlul TSP+ (Top Safety Pick+), oferit de Institutul de asigurari si siguranta auto (IIHS). Mai mult, BMW i3 se afla in aceeasi barca.

In replica, producatorul Tesla spune, intr-o declaratie de presa” „Suntem hotarati sa producem cele mai sigure masini din lume. Modelul S a obtinut, inaintea acestor teste, 5 stele NHTSA si 5 stele Euro NCAP, si ramane masina cu cele mai mici sanse de accidentare, conform NHTSA”.

Pe de alta parte, producatorul bavarez BMW a declarat: „Am ratat pe aproape titlul TSP+. Chiar si asa, acest model, cu o structura integrala din fibra-carbon, a fost creat pentru a depasi standardele de siguranta internationale”.

Ambele masini au avut probleme la capitolul test de impact pentru masini electrice si, conform evaluarii IIHS, nu au adunat calificativele necesare pentru a primi titlul TSP+.

Multe probleme pentru Tesla Model S

Tesla Model S a primit calificativul „mai putin decat perfect” la cateva teste. In cazul impactului frontal, Tesla nu a primit decat „acceptabil”, deoarece centura a permis manechinului sa se aplece prea mult in fata si sa loveasca volanul prin airbag, iar ceilalti senzori au calculat si posibilitatea unei raniri la piciorul drept. Acest calificativ se aplica masinilor produse intre octombrie 2016 si 23 ianuarie 2017. Tesla pretinde ca a rezolvat problemele, iar IIHS planuieste reluarea testelor.

Un alt calificativ „acceptabil” a primit modelul S P100D, la capitolul rezistenta acoperisului, capitol la care alte variante au ajuns la calificativul „bine”. Diferenta are legatura cu bateriile de pe D P100D, care fac masina mai grea.

La alt capitol, desi Tesla Model S are, ca optiune, faruri adaptabile la curbe, IIHS i-a acordat doar calificativul „slab” (cel mai mic al modelului). Desi la drum drept vizibilitatea este excelenta, la curbe aceasta devine insuficienta.

Nu in ultimul rand, acest model Tesla nu are calificative la prevenirea coliziunilor frontale. Conform IIHS, „desi toate masinile vin echipate standard cu echipament de franare automat, Tesla nu a activat partea software pe toate vehiculele”.

BMW i3 are probleme la coliziunea din spate

Cea mai mare problema de siguranta a noului BMW i3 are legatura cu tetierele scaunelor, capitol la care masina a primit doar calificativul „acceptabil”. Evaluarea a verificat abilitatea vehiculului la capitolul rani la gat in cazul unor coliziuni din spate. „Poate ca astfel de rani sunt rareori fatale, dar sunt frecvente si pot cauza dureri serioase”, spune IIHS.

Daca ar fi trecut acest test, BMW i3 ar fi castigat titlul TSP+. IIHS a acordat calficativul „avansat” sistemului de prevenire a coliziunilor si „acceptabil” farurilor modelului.

Pentru ca o masina sa castige titlul TSP+, aceasta trebuie sa obtina calificative inalte in cinci evaluari la coliziune si e necesar sa obtina un „avansat” sau „superior” la sistemul de prevenire a coliziunilor. TSP+ se acorda masinilor care indeplinesc aceste criterii si, in plus, primesc un calificativ „bun” sau „acceptabil” la capitolul faruri.

VIDEOCLIPUL ZILEI