Tehnologia de pe noul Mercedes-Benz E-Class este cu adevarat impresionanta! Iata de ce!

2017 Mercedes-Benz E-Class W213

Imediat ce comentariile online se vor linisti, speram ca modelul 2017 Mercedes-Benz E-Class sa fie vazut asa cum este cu adevarat: primul sedan facut la Stuttgart care imbraca tehnologii de-a dreptul de speriat intr-un corp de recunoscut.

Poate ca design-ul exterior este un pic prea dragut, dar suntem siguri ca Mercedes-Benz va incerca sa repare acest impediment cu patru linii diferite, in functie de piata de vanzare.

Modelul de baza, care va deveni curand si masina taxi favorita a Germaniei, va ramane la grila clasica a marcii, apropiata de versiunile Exclusive, la care se vor adauga si cateva detalii de lux. Atat varianta Avantgarde cat si AMG Line au grile sport, cu o emblema de dimensiuni mai generoase postata pe mijlocul acestora.

Piata din Statele Unite va fi invadata (spera producatorul) de doar doua versiuni: Sport line, echivalentul Avantgarde/AMG line din Europa, si versiunea de lux, aproape indentica cu linia Exclusive de pe batranul continent.

Cu ampatament si lungime mai mari, pasagerii din noul E-Class W213 ar trebui sa aiba un spatiu si mai generos la interior. Lungimea a crescut la 4 metri si 82 de centimetri, in timp ce ampatamentul ajunge, pe acest model, la 2 metri si 93 de centimetri. O parte dintre cm castigati de noul model au intrat si in capota mai mare, pregatita sa acopere, in anii urmatori, un motor si mai puternic.

Design-ul interior se imbina armonios cu cele doua display-uri asemanatoare celor de pe S-Class, in timp ce consola centrala a fost influentata de cea de pe C-Class, toate ducand la un rezultat cu cel putin doua generatii peste W212 E-Class. Pentru prima data pe un model de serie, Mercedes-Benz a echipat aceasta masina cu un volan cu butoane touch, care raspund comenzilor asemeni unui ecran de telefon inteligent.

Datorita tehnologiei LED, poti alege intre nu mai putin de 64 de culori pentru sistemul de iluminare ambientala a interiorului, in timp ce pachetul "Caldura si confort" include cotiere incalzite, o consola centrala, dar si volan sau scaune cu incalzire rapida.

Motorizarile si suspensiile

In Europa, primul Mercedes-Benz E-Class W213 a venit cu patru tipuri de motorizare. Cele doua variante pe benzina sunt E 200, cu un motor in patru cilindri cu turbosuflanta de 2,0 litri si 184 de cai putere, si E 250, un hibrid care adauga acestui motor unul electric, din combinatie reiesind nu mai putin de 279 de cai putere.

Si motorizarile diesel sunt interesante, de vreme ce Mercedes-Benz a inlocuit, in sfarsit, vechiul motor in patru cilindri de 2,1 litri cu unul nou. De aceea, E 220 d vine cu un motor de 2,0 litri si 195 cai putere, iar E 350 d este propulsat de familiarul motor de 3,0 litri, care produce 258 de cai putere.

La cateva luni dupa inceperea productiei de serie, noul E-Class va mai primi trei variante de motorizare pe benzina (E 250, E 300 si E 400), iar motorul diesel de 2,0 litri va avea o varianta mai putin puternica, cea de pe modelul E200 d.

Pe de alta parte, producatorul german ofera nu mai putin de cinci tipuri de suspensii, modelul de baza fiind echipat cu arcuri din otel. Mercedes-Benz a gandit trei tipuri de control al acestora, sisteme de amortizare selectiva care lucreaza cu aceste arcuri: Comfort, Comfortable, Avantgarde (un pic sportiva) si Sport. Daca nu aveti o problema cu bugetul de achizitie, puteti opta si pentru o a cincea varianta, de vreme ce noul E-Class W213 poate fi echipat si cu singura suspensie pneumatica multicamerala din segmentul sau.

Tehnologie pentru toata lumea

Cea mai mare schimbare fata de versiunile anterioare are legatura cu semi-autonomia modelului. Cea mai impresionanta este Drive Pilot, care permite noului E-Class sa ruleze in spatele masinii din fata pana la viteze de pana la 210 km/h, sa franeze si sa accelereze automat, in timp ce Steering Pilot manevreaza masina fara interventia soferului.

Mai mult, o subfunctie Speed Limit Pilot poate ajusta automat viteza masinii in functie de limitele de viteza detectate de o camera video, sau de informatiile din sistemul de navigare.

Active Lane-change Assistant este un sistem radar, bazat pe camere video, care poate vira automat pe banda aleasa de sofer. Daca aceasta este ocupata si soferul a indicat virajul pentru mai mult de doua secunde, masina va vira automat pe banda de langa, pentru a intra in depasire.

O alta inventie interesanta este Remote Parking Pilot, care, cu ajutorul unei aplicatii de smartphone, va permite parcarea sau pornirea masinii de la distanta. Din primele informatii, se pare ca sistemul este oarecum similar cu cel recent introdus de Tesla pe Model S.

Desi lansat in 2013, sistemul de comunicatie Car-to-X revine integrat total in noul E-Class. Acesta permite, prin intermediul telefonului mobil, comunicarea cu alte vehicule, astfel incat soferul sa fie pregatit pentru orice eveniment in desfasurare pe drumul sau.

Nu trebuie sa uitam de futuristul Pre-Safe si cele doua functii ale sale: Pre-Safe Impulse Side, parte a pachetului Driving Assistance Plus, care misca scaunul cel mai apropiat de locul unui impact iminent, sau Pre-Safe Sound, la fel de impresionant, care emite un semnal de avertizare, prin sistemul de sunet al masinii, in caz de accident iminent.

Initial prezentate pe varianta refacuta a lui CLS-Class, farurile LED revin pe noul E-Class dar, de aceasta data, vorbim de 84 de becuri controlate individual, care permit distribuirea luminii in functie de conditiile de sofat.

Gratie implentarii tehnologiei NFC (Near Field Communication), telefonul mobil al proprietarului acestui nou model poate fi folosit pe post de cheie.

In fine, dar nu in ultimul rand, se pare ca noul E-Class va fi, din nou, cel mai aerodinamic sedan din segmentul sau, lucru care va imbunatati consumul la viteze mari si va mari gradul de confort la interior.

Videoclipul zilei
CUM PROTEJEZI VOPSEAUA MATA LA MASINA TA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter