Suzuki renunta treptat la comercializarea modelului Jimny in Europa

Gradul prea ridicat de emisii il trag pe linie moarta pe Suzuki Jimny, acesta urmand sa mai fie comercializat pe piata europeana in perioada urmatoare doar “in cantitati foarte limitate”.

Suzuki renunta treptat la comercializarea modelului Jimny in Europa

Recent, in presa britanica de specialitate au aparut primele informatii conform carora Jimny ar urma sa fie scos din oferta europeana a celor de la Suzuki, gradul prea ridicat de emisii parand sa fie motivul principal care ar fi dus la aceasta decizie radicala.

O reactie rapida a aparut imediat din partea celor de la Suzuki, care au tinut sa mentioneze ca Jimny ramane in oferta Suzuki pentru Batranul Continent. Totusi, acestia au precizat ca modelul va fi comercializat in 2020 “in cantitati foarte limitate”, ceea ce inseamna ca decizia in cazul lui este luata deja.

Cel mai probabil, Suzuki Jimny va iesi din oferta europeana a producatorului incepand cu anul viitor, ceea ce inseamna ca cei interesati de acest model trebuie sa se grabeasca daca isi doresc sa il aiba.

Nu cu mult timp in urma, oficialii Suzuki sustineau in public ca Jimny “afecteaza in mod negativ intreaga gama de emisii de dioxid de carbon dupa 2020”. Normele europene stabilite la Bruxelles in ceea ce priveste limita maxima de emisii de dioxid de carbon au devenit din ce in ce mai stricte, drept pentru care producatorii fac eforturi serioase pentru a scapa de modelele foarte poluante.

In urma cu cateva luni, mai multe publicatii din presa internationala de specialitate sustineau ca Suzuki va comercializa in Europa doar modele hibride in perioada urmatoare, singura exceptie urmand sa fie chiar acest Jimny. Se pare inca ca producatorul nipon isi doreste sa ia o decizie mai drastica in privinta acestuia, urmand sa renunte definitiv la el incepand cu anul viitor.

Totusi, presa auto britanica a lansat pe piata zvonul conform caruia Jimny ar putea fi transformat intr-un vehicul comercial pentru a putea fi vandut in continuare fara sa aiba insa un impact asupra mediei emisiilor de dioxid de carbon ale producatorului.

Asa cum este cunoscut deja, producatorii auto vor trebui sa respecte incepand din 1 ianuarie 2021 o limita maxima de 95 de grame pe kilometru la nivel de marca. Suzuki Jimny se “lauda” insa cu un grad de emisii mult mai ridicat, de 154 de grame in versiunea cu cutie de viteza manuala, respectiv 170 de grame in varianta cu cutie de viteze automata. Asadar, decizia celor de la Suzuki este de inteles in aceste conditii!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
HATCHBACK: AVANTAJE SI DEZAVANTAJE
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter