Supermasina lui Gordon Murray va oferi motorul cu cele mai inalte turatii

Gordon Murray T50

Dupa ce, in luna martie, a anuntat detaliile preliminare despre noul sau proiect al unei supermasini, Gordon Murray tocmai ce a venit cu mai multe informatii.

Murray descrie aceasta masina, botezata T.50, ca succesor spiritual al lui McLaren F1, dar si ca "supermasina cea mai pura, mai usoara si mai orientata spre sofer  care va fi construita vreodata".

Trebuie sa recunoastem ca aceste pretentii sunt extrem de indraznete, dar haideti sa vedem despre ce e vorba si abia apoi sa incercam sa judecam.

Murray este, in primul rand, mandru de motorul V12 aspirat natural, de 3,9 litri, care propulseaza masina. Acesta va fi pozitionat intre cele doua axe si va produce 650 de cai si un cuplu-forta de 450 de Nm.

Cel mai important lucru, insa, la acest motor dezvoltat in colaborare cu Cosworth, este ca va ajunge la nu mai putin de 12.100 de rpm, lucru care il transforma "cel mai turat motor folosit vreodata pe o masina de serie", cel putin conform lui Murray.

In combinatie cu greutatea redusa a masinii (doar 980 de kg), motorul V12 vine cu o rata putere/greutate de 663 de cai la tona, depasind orice model de gen lansat pana acum.

In plus, Murray descrie noul V12 ca fiind "cel mai puternic, cel mai usor si cel mai rapid propulsor aspirat natural, de pe un model de serie".

"Suntem foarte incantati ca facem parte din acest proiect si ca avem sansa unica de a lucra alaturi de Gordon Murray Automotive", a declarat managerul Cosworth, Bruce Wood.

"E un adevarat privilegiu sa jucam un rol atat de important in proiectul lui T.50, cu un nou motor V12 de 3,9 litri, gandit, dezvoltat, produs si asamblat de divizia noastra de top", a mai spus oficialul britanic.

Puterea va ajunge doar la rotile din spate, prin intermediul unei cutii de viteze manuale usoare, creata alaturi de specialistii britanici de Xtrac. In acelasi timp, de franare se ocupa un sistem care combina etriere monobloc usoare din aliaj cu discuri din ceramica si carbon.

Cabina seamana foarte mult cu cea a legendarei McLaren F1, pozitia soferului fiind una centrala. Si aerodinamica lui T.50 a fost inspirata de F1, dar beneficiaza de un sistem inovativ de management al aerului pe sub masina si de un ventilator de 400 de mm pe spate, care ajuta acest proces.

Toate aceste imbunatatiri au dus la o alta declaratie indrazneata a lui Murray, care sustine ca masina sa beneficiaza de "cele mai avansate tehnologii in aerodinamica pe un model de serie".

Masina e deja intr-un stadiu de avansat de dezvoltare, Murray declarand ca modelul va fi produs in Marea Britanie intr-un numar limitat de 100 de unitati.

Prima livrare va avea loc la inceputul anului 2022, iar pretul unei masini va depasi, fara taxe, conform producatorului, suma de 2 milioane de lire sterline.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp