Supermasina electrica Audi E-Tron GTR: un inlocuitor oficial pentru R8?

Audi PB-18 Concept

Audi sarbatoreste in aceasta perioada, de vreme ce modelul R8 V10 implineste 10 ani, si nu oricum ci cu o editie speciala Decennium dar, cu toate acestea, viitorul supermasinii este nesigur.

Lansat initial in 2006 si echipat cu un motor V8, fratele de la Ingolstadt al modelului Lamborghini Huracan a intrat in a doua jumatate de viata a celei de-a doua generatii, ceea ce inseamna ca va mai rezista pe piata cativa ani.

Ce se va intampla dupa aceea? Ei bine, daca ne luam dupa cele mai recente informatii, e posibil ca modelul sa nu mai fie fabricat. Da, zvonurile vorbesc despre disparitia versiunii R8 aspirate natural si despre inlocuirea modelului cu o alta masina performanta, dar de cu totul alta natura.

Botezat, conform zvonurilor, "E-Tron GTR", modelul coupe despre care vorbim va incerca sa se bucure de succes acolo unde R8 E-Tron a gresit, devenind, in special, un produs de sine statator in portofoliul vehiculelor electrice Audi.

Conform acelorlasi surse, noua masina electrica de pe agenda producatorului german ar putea ajunge la 650 de cai, putere combinata produsa de trei motoare electrice. Mai mult, noul E-Tron GTR va beneficia de tractiune integrala si de un pachet de baterii de 95 kWh, care vor garanta o autonomie de peste 480 de km.

Producatorul vorbeste chiar si despre lipsa cablurilor de incarcare, asa ca masina va beneficia de cele mai noi tehnologii de incarcare wireless.

Modelul despre care vorbim va fi construit pe aceeasi platforma pe care sta si versiunea sedan electrica Porsche Taycan, masina care va fi lansata oficial anul acesta, si va acelasi sasiu monococa de aluminiu, asa ca si greutatea va fi una redusa.

La capitolul performante, noul E-Tron GTR ar trebui sa ajunga la nivelul unei hipermasini, cel putin la capitolul acceleratie, producatorul sustinand ca atinge 100 de km/h in putin peste 2 secunde.

E adevarat, mai e ceva timp pana in 2022 si se pot intampla multe pana atunci. Vom fi tristi in momentul retragerii motorului V10, dar suntem si noi convinsi ca viitorul este unul electric, chiar daca asta inseamna finalul propulsiei termice.

Newsletter

Whatsapp