Se extinde scandalul Dieselgate si la alti mari producatori?

VW TDI Engine

Scandalul Dieselgate nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni in acest moment, problemele celor de la Volkswagen tinand capul de afis al presei internationale in mai multe randuri incepand cu anul trecut.

Va spuneam saptamana trecuta despre acordul semnat intre constructorul german si autoritatile din Statele Unite in valoare de 4.3 miliarde de euro pentru a pune capat acestor probleme, totalul despagubirilor platite de acestia ajungand la nu mai putin de 23 miliarde de euro. Ieri aflam din presa britanica ca scandalul emisiilor a ajuns si in Regatul Unit, acolo unde proprietarii modelelor Volkswagen fiind decisi sa actioneze producatorul german in instanta.

Acum a venit randul sa aflam de la autoritatile franceze ca scandalul emisiilor trucate este posibil sa se extinda si la alti producatori auto. Toata povestea din Franta a inceput cu ancheta judiciara care a inceput la sfarsitul saptamanii trecute impotriva celor de la Renault. Informatiile au fost confirmate acum si de Ministerul Mediului francez, Segolene Royal afirmand ca este posibil ca ancheta sa se extinda si la alti constructori importanti in perioada urmatoare.

Ministrul francez al Mediului a declarat intr-un interviu acordat presei din Hexagon ca in urma unor controale efectuate pe modelele Renault au fost detectate unele anomalii care depasesc in mod clar standardele impuse de autoritatile franceze in ceea ce priveste gradul de emisii. Reprezentantii Renault au luat act de ancheta procurorilor francezi, insa au tinut sa mentioneze ca ei au respectat legislatia in vigoare atat la nivel european, cat si la nivel francez.

Nici Germania nu face nota discordanta in acest scandal extins, autoritatile de aici cerand Comisiei Europene sa interzica comercializarea modelelor Fiat-Chrysler care au incalcat testele de emisii. Prima solicitare in acest sens a fost facuta de oficialii nemti inca din toamna trecuta, insa acum a venit randul chiar si Agentiei pentru Mediu din Statele Unite (EPA) sa anunte aceleasi acuzatii impotriva constructorului.

Conform acestora, sistemul de emisii montat pe unele modele Fiat isi intrerupe functionarea la 22 de minute dupa pornirea motorului, devenind astfel un dispozitiv ilegal. Este vorba despre modelele echipate cu motor diesel de 2.0 litri utilizat de grupul Fiat – Chrysler pe Fiat 500X, respectiv Jeep Renegade. Chiar si utilitara Fiat Doblo ar folosi acelasi tip de dispozitiv considerat ilegal de autoritatile germane.

Pana in momentul de fata nu avem un punct de vedere clar emis de reprezentantii grupului Fiat - Chrysler, ministrul german al Transporturilor acuzand si el pe cei de la Fiat ca nu doresc sa clarifice situatia, desi aceasta a fost expusa inca de acum patru luni.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
DIFERENTELE DINTRE MOTOR TURBO VS. ASPIRAT NATURAL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter