Sweptail este cea mai scumpa masina construita vreodata de Rolls-Royce

Sweptail este cea mai scumpa masina construita vreodata de Rolls-Royce

Fara nici o urma de indoiala, starul de anul acesta al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, singurul Rolls-Royce Sweptail, este un model Phantom modificat, care te pune pe ganduri cand ii auzi pretul, de altfel unul potrivit status-ului sau.

In timp presedintele companiei, Torsten Müller-Otvös, se refera la zvonurile ca noua masina ar costa peste 12,8 milioane de dolari ca fiind nimic altceva decat „speculatii”, tot el este de parere ca masina este „destul de scumpa”.

De fapt, oficialul Rolls-Royce a mentionat chiar ca acest model unic a fost construit, cel mai probabil, pentru a fi „cea mai scumpa masina noua creata vreodata„.

In momentul in care un client misterios a luat legatura cu producatorul de masini de lux din Goodwood, singurul lucru despre care cele doua parti n-au vorbit deloc a fost pretul final. „A fost un vis, nu un pret stabilit inainte”, sustin reprezentantii Rolls-Royce.

De-a lungul intregului proces de constuctie, clientul a colaborat cu inginerii de la Rolls-Royce la fiecare detaliu legat de aceasta creatie unica, astfel ca a fost la curent cu pretul fiecarei modificari aduse modelului.

La final, „visul a devenit realitate, iar aceasta a costat ceva bani”. Despre ce suma este vorba? Probabil ca nu vom sti niciodata.

Dezvoltat pe parcursul a patru ani, noul Sweptail este, fara indoiala, un semn despre ceea ce se va intampla cu marca, mai ales ca oficialii de la Rolls-Royce analizeaza foarte atent ideea de a repeta astfel de proiecte unicat.

In vreme ce directorul companiei de design, Giles Taylor, e de parere ca un astfel de drum este destul de putin probabil si ca e greu de crezut ca unui client i se va permite sa se implice in design, tot el este cel incantat de ideea de masini construite alaturi de viitori proprietari.

Pana la urma, Giles Taylor a continuat si a specificat ca Rolls-Royce ar putea construi un alt model unicat, pe care sa-l vanda, mai apoi, clientului care scoate din buzunar suma pe care producatorul ar considera-o a fi una convenabila.

Noua platforma a companiei, cea care va debuta spre finalul acestui an sub numele de Phantom VIII, are, se pare, ceea ce-i trebuie, din punct de vedere tehnic, pentru a pava drumul pe care sa mearga toate celelalte modele.

Acestea fiind spuse, presedintele companiei, Torsten Müller-Otvös, a incheiat declarand ca astfel de proiecte nu inseamna o noua norma pentru Rolls-Royce, ci vor fi doar „cu adevarat unice si exclusiviste”, motiv pentru care nu vom intalni masini ca Sweptail pe toate drumurile.

VIDEOCLIPUL ZILEI