Renault va produce masini electrice in China

Renault Zoe

Grupul Renault a anuntat la mijlocul acestei saptamani ca va infiinta o companie de tip joint-venture in China, scopul acesteia urmand sa fie dezvoltarea si producerea de masini electrice. Ceea ce este interesant este ca francezii s-au inteles in aceasta privinta cu chinezii de la Jiangling Motors, cei care au o colaborare similara si cu americanii de la Ford. Chinezii de la Jiangling Motors produc la ora actuala modele electrice sub sigla americanilor, pe care le comercializeaza pe piata auto chineza. Noua companie se va numi JMEV, ambii actionari detinand 50% din actiuni.

Investitia celor de la Renault in aceasta companie de tip joint-venture nu este deloc mica, grupul urmand sa investeasca nu mai putin de 128.5 milioane de euro pentru a detine jumatate dintre actiunile despre care vorbeam mai devreme.

Francezii spun insa ca este vorba despre o investitie strategica, piata chineza fiind o piata importanta pentru cei de la Renault. Astfel, prin aceasta colaborare cu chinezii de la Jiangling, francezii spera ca isi vor putea mari influenta in China. Chiar daca piata chineza sufera in ultima perioada din cauza razboiului comercial dintre Statele Unite si China, aceasta ramane in continuare cea mai mare piata din lume, ceea ce o transforma intr-o piata strategica pentru toti constructorii auto.

Inainte sa se puna bazele acestui joint-venture intre francezii de la Renault si chinezii de la Jiangling, JMEV a fost infiintata in 2015. La acea vreme, scopul principal al companiei era acela de a produce modele de tip sedan si SUV-uri electrice, capacitatea anuala de productie fiind de 150.000 de vehicule.

La ora actuala, cei de la Renault produc masini electrice in China si printr-o alta companie de tip joint-venture, obtinuta prin colaborarea cu o alta companie locala numita Dongfeng Motor. De asemenea, cei de la Renault au planuri similare si cu o a treia companie locala din China, si anume Brilliance Automotive, adica unul dintre partenerii germanilor de la BMW pe piata chineza.

Chiar daca piata chineza nu traverseaza la ora actuala cea mai buna perioada, asa cum va spuneam si mai devreme, masinile electrice incep sa devina din ce in ce mai populare acolo. Astfel, in primele sase luni ale anului curent, vanzarile de masini electrice au crescut cu aproape 50% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In aceste conditii, nu trebuie sa ne mire interesul acordat de marii producatori auto ai lumii acestei piete!

Newsletter

Whatsapp