Renault este suspectata de folosirea unui sistem de pacalire a emisiilor

Renault este suspectata de folosirea unui sistem de pacalire a emisiilor

Facem ce facem si revenim la unul dintre cele mai dezbatute subiecte de discutie din ultimii ani, si anume scandalul Dieselgate. De data asta nu ii avem pe cei de la Volkswagen in prim plan, ci pe francezii de la Renault. Asadar, scandalul Dieselgate a revenit pe prima pagina a ziarelor franceze in aceasta saptamana dupa ce Le Monde, una dintre cele mai importante publicatii din presa franceza, a publicat rezultatele unui raport amplu realizat de Institutul Superior de Cercetare in domeniul Automobilelor si Transportului (ISAT) din regiunea Burgundia. Din cate se pare, raportul a fost solicitat chiar de procurorii francezi!

Conform celor mentionate in raportul ISAT, Renault a introdus mai multe “modificari ale sistemelor anti-poluare care permit adaptarea la procedurile de omologare intr-un mod diferit de conditiile reale”. Mai exact, s-ar parea ca institutia mentionata mai devreme a descoperit faptul ca francezii au folosit un sistem anti-poluare care nu functiona la viteze mai mici de 50 km/h. Conform primelor informatii, acest sistem a fost utilizat doar pe doua modele din gama celor de la Renault, si anume Captur si Clio. Bineinteles, pana la acest moment, oficialii producatorului francez au negat toate acuzatiile in acest sens.

Raportul ne mai arata si ca sistemul EGR, care are rolul de a recircula o parte din gazele de esapament in cilindri pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, nu mai functiona la temperaturi scazute intalnite de cele mai multe ori in lunile de iarna sau la temperaturi ceva mai ridicate, care sunt intalnite in general pe timpul verii. Mai mult decat atat, sistemul de emisii pentru oxidul de azot nu ar fi functionat deloc la viteze mai mici de 50 km/h, “functionand doar sporadic la parametri scazuti in restul timpului”. Ei bine, sistemele in cauza care nu functionau asa cum ar fi trebuit sa o faca au fost descoperite pe SUV-ul Captur si pe a patra generatie a subcompactei Clio.

Asa cum spuneam si mai devreme, cei de la Renault nu recunosc nicio acuzatie in acest sens, transmitand ca nu au nicio legatura cu astfel de lucruri. Unul dintre purtatorii de cuvant ai producatorului a transmis ca “vehiculele din gama Renault nu sunt echipate cu dispozitive pentru trucarea emisiilor si sunt omologate in conformitate cu regulamentele in vigoare”. In acelasi dosar, alaturi de Renault mai sunt anchetati si alti producatori precum Volkswagen, Grupul PSA Peugeot - Citroen si Alianta Fiat - Chrysler.

Newsletter

Whatsapp