Registrul Auto Roman vrea sa introduca ITP diferentiat pentru autoturisme

Registrul Auto Roman

Registrul Auto Roman vrea sa modifice legislatia referitoare la efectuarea inspectiei tehnice periodice in sensul de a o diferentia intre automobile. Cum se va face aceasta diferentiere? In functie de cat de nou sau de cat de vechi este un automobil. Daca automobilul este in primii trei ani de la iesirea sa de pe portile fabricii, proprietarul nu va trebui sa ii faca ITP-ul decat dupa incheierea celor trei ani. Daca automobilul are mai mult de 12 ani vechime, proprietarul va fi nevoit de acum incolo sa efectueze anual ITP-ul.

Aceste propuneri au fost avansate legislativului de catre reprezentantii Registrului Auto Roman, urmand a intra in vigoare incepand cu anul viitor. Conform acestora, toate aceste idei au fost gandite pentru a spori siguranta in trafic. Si, daca ne gandim mai bine la acest lucru, propunerile celor de la RAR au o logica foarte buna in spate. Daca in cazul automobilelor noi este putin probabil sa apara probleme atat de mari in primii trei ani de la producerea lor, cele cu peste 12 ani de vechime au sanse foarte mari de a acumula probleme mai multe. Astfel, un control obligatoriu efectuat anual ar spori fara indoiala siguranta pentru cei care le conduc.

In prezent, toate autovehiculele din tara noastra erau obligate sa efectueze ITP-ul odata la doi ani, indiferent de vechimea lor. Propunerile celor de la Registrul Auto Roman vin si pe fondul statisticilor aparute anul trecut in presa cu referire la imbatranirea parcului auto national. Varsta medie a autovehiculelor ce compun parcul auto national creste constant din 2009 si pana astazi, ajungand de la 8.63 ani pana la 12.06 ani.

Conform statisticilor efectuate de cei de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, la sfarsitul lui 2016 erau inmatriculate in toata tara noastra un numar de peste 7 milioane de autovehicule, aproape 5.5 milioane dintre acestea facand parte din categoria autoturismelor. Conform statisticilor prezentate, nu mai putin de 1.15 milioane de autoturisme inmatriculate la noi in tara au o vechime de peste 20 de ani, iar alte 3 milioane au o vechime intre 11 si 19 ani.

Ideea introducerii unor verificari suplimentare pentru automobilele cu vechime de peste 12 ani nu este una tocmai noua, aceasta fiind regasita cu caracter optional si la nivelul Uniunii Europene. Aceasta prevedere regasita in cadrul Directivei 2014/45/UE da posibilitatea statelor membre ale blocului comunitar european sa stabileasca verificari mai intense pentru acest grup de autovehicule. Mai mult decat atat, prevederea europeana spune ca aceste masuri suplimentare de verificare pot fi introduse si in cazul automobilelor cu peste 160.000 de kilometri la bord.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
PRETURI MAZDA 3: DIFERENTA INTRE ROMANIA SI JAPONIA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter