Range Rover primeste versiunea P400 - motor de 3.0 litri pe benzina

Range Rover primeste versiunea P400 - motor de 3.0 litri pe benzina

Oficialii Land Rover prezentau in urma cu cateva luni editia speciala Range Rover Sport HST, cea mai importanta noutate fiind legata de motorizarea pe benzina cu capacitate de 3.0 litri si cu sase cilindri in linie.

Mai exact, era vorba despre o asa numita versiune P400, versiune care se pare ca de acum incolo va fi disponibila si pentru Range Rover. Noul motor de 3.0 litri inlocuieste astfel vechiul propulsor V6, aducand cu sine nu mai putin de 400 de cai putere livrati intre 5.500 si 6.500 rpm si un cuplu maxim de 550 Nm disponibili intre 2.000 si 5.000 rpm.

Conform declaratiilor oferite de oficialii constructorului, noua unitate de motorizare vine la pachet cu cateva avantaje importante. Spre exemplu, noul motor este mai rafinat si ofera astfel un consum de carburant ceva mai mic in comparatie cu vechea unitate V6 mentionata mai devreme.

De asemenea, aceasta noua unitate a fost echipata acum de inginerii celor de la Land Rover cu un compresor electric, tehnologie utilizata de acestia pentru eliminarea fenomenului de turbo-lag. Asadar, avem toate motivele necesare pentru a privi cu ochi buni aceasta decizie de inlocuire a unitatii vechi a celor din conducerea Land Rover.

Mergem mai departe si va spunem si ca cei de la Land Rover s-au gandit pentru aceasta versiune Range Rover P400 si la un sistem mild-hybrid la 48V. Acest sistem va facilita obtinerea unui consum mai mic de carburant si a unui grad mai scazut de emisii de dioxid de carbon. Conform informatiilor primite, modelul in cauza va avea o transmisie realizata prin intermediul unei cutii de viteze automate, cu opt rapoarte.

In aceste conditii, oficialii celor de la Land Rover au oferit si cateva detalii in legatura cu consumul de carburant inregistrat. Conform cifrelor obtinute de acestia, vom vorbi despre un consum mediu mixt cuprins intre 10.6 si 11.3 litri necesar pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Bineinteles, consumul inregistrat depinde destul de mult si de stilul de condus al fiecarui sofer in parte si de suprafata de rulare. Totodata, emisiile de dioxid de carbon ar urma sa ajunga la un nivel de 212 grame/kilometru.

In cele din urma, haideti sa ne uitam la cifrele de performanta pe care le va inregistra acest model Range Rover P400. Conform datelor, vom putea vorbi despre o viteza maxima care va ajunge pana la nu mai putin de 225 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h va putea fi realizata in nu mai putin de 6.3 secunde, ceea ce nu este deloc rau pentru un asemenea model!

Newsletter

Whatsapp