Producatorii europeni critica propunerile venite de la Bruxelles in legatura cu reducerea emisiilor CO2

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 17 Noiembrie 2017

Asa cum stim cu totii deja in acest moment, emisiile de CO2 reprezinta una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta mai toate tarile lumii. Din ce in ce mai multe tari propun si adopta tot felul de proiecte legislative care au drept scop final reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Mai mult decat atat, zilele trecute va spuneam ca aceasta problema a ajuns si pe masa celor de la Comisia Europeana, acestia anuntand o propunere legislativa prin care constructorii auto ar fi obligati sa reduca emisiile de CO2 cu 30 de procente pana in anul 2030.

Asa cum era de asteptat, acesta propunere nu a ramas fara reactii din partea producatorilor europeni de pe piata auto. Prima reactie a venit din partea Asociatiei Europene a Producatorilor de Autoturisme (ACEA), care este de parere ca o asemenea tinta este greu de obtinut, fiind o “provocare mult prea mare” pentru producatori.

Citeste si: Top 10 cele mai mari motoare disponibile pe masini in 2017

Urmatorii pe lista au fost cei de la asociatia germana VDA, care au sustinut punctul de vedere deja exprimat de cei de la ACEA. Mai mult decat atat, germanii au spus ca prin aceasta masura, constructorii europeni ar avea un dezavantaj clar pe piata globala.

Reprezentantul conducerii grupului german VDA s-a declarat intrigat de aceasta propunere legislativa, spunand ca exista mari semne de intrebare in legatura cu atingerea unui asemenea obiectiv de reducere cu 30 de procente a emisiilor de dioxid de carbon in urmatorii 13 ani.

Acesta mai spune si ca indeplinerea acestui obiectiv nu tine doar de producatorii auto, ci si de clientii acestei piete care ar trebui sa accepte intr-un numar tot mai mare unitatile de motorizare alternative. De asemenea, acesta a mai spus ca si dezvoltarea rapida a infrastructurii rutiere ar avea un rol important in atingerea acestui obiectiv.

Nici cei de la BMW nu au ramas fara reactie la aceasta propunere, raspunsul venind chiar din partea lui Harald Kruger, seful constructorului german. Acesta a sustinut ca noile reguli venite de la Bruxelles sunt foarte ambitioase.

In orice caz, pentru moment nu vorbim decat despre un proiect legislativ. Pentru ca acesta sa fie adoptat, este nevoie de acceptul tuturor guvernelor tarilor care fac parte din Uniunea Europeana si de al Parlamentului European.

Un asemenea proces nu este deloc usor si va dura cel mai probabil cativa ani buni pana sa ajunga la un rezultat final. Pana atunci insa, constructorii au ca obiectiv pragul de 95 de grame de CO2 pe kilometru, prag care nu trebuie sa mai fie depasit incepand cu 2021.

Te-ar mai putea interesa:

Care sunt piesele care se strica cel mai des la masinile diesel? Iata lista!

Afla care sunt cele mai bune 10 motoare BMW din toate timpurile

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: legislatie, europa
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Poate ca, uitandu-va la el, nu va veti da seama imediat ca este vorba despre noua generatie Ariel Atom, dar va asiguram ca e vorba despre o versiune total proaspata...
de - 20 Iulie 2018
Prima jumatate de an s-a dovedit a fi una foarte buna din punct de vedere al vanzarilor pentru cei de la Volkswagen. Germanii au anuntat ca nu mai putin de...
de - 20 Iulie 2018
Asa cum promiteau anul trecut, in momentul debutului modelului Megane RS standard, oficialii de la Renault ne prezinta acum un pachet suplimentar Trophy cu multe imbunatatiri. Pentru inceput, motorul turbo...
de - 19 Iulie 2018
Romania este foarte aglomerata. As putea spune ca este un adevarat haos acum la noi in tara, insa pentru ca suntem foarte multi bucuresteni aici pe site, haideti sa vorbim...
de - 19 Iulie 2018

Cele mai noi anunturi

7000.00 EUR - 20 Iulie 2018
13000.00 EUR - 19 Iulie 2018
5250.00 EUR - 19 Iulie 2018
4950.00 EUR - 19 Iulie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare