Producatorii auto cer sprijinul guvernelor pentru vanzarea masinilor electrice

Producatorii auto europeni fac un pas in fata si cer sprijinul guvernelor pentru promovarea si vanzarea masinilor electrice, acestia dorindu-si subventi pentru clientii care aleg vehicule cu emisii zero.

Producatorii auto cer sprijinul guvernelor pentru vanzarea masinilor electrice

In ultimii ani vorbim din ce in ce mai des despre masinile electrice, insa trebuie sa recunoastem ca cifrele de vanzari nu sunt inca extraordinare pe toate pietele europene.

In conditiile in care cu totii ne dorim ca masinile electrice sa ajunga sa fie din ce in ce mai cautate de catre clientii interesati sa isi cumpere o masina noua, producatorii auto au decis ca a venit momentul pentru a cere sprijin chiar de la guvernele tarilor europene pentru promovarea si vanzarea masinilor echipate cu unitati de motorizare electrice.

Cu ocazia editiei din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt, Asoaciatia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) a publicat un raport prin care sustine ca autoritatile trebuie sa ofere un sprijin mai mare pentru vanzarea masinilor electrice pentru ca tintele de emisii de dioxid de carbon impuse de Uniunea Europeana sa fie respectate.

Mai exact, reprezentantii ACEA cer guvernelor europene un plan pentru promovarea si vanzarea masinilor electrice, unul dintre pasi fiind acela al dezvoltarii infrastructurii de incarcare. Totodata, cei de la ACEA mai cer guvernelor europene sa le ofere subventii clientilor care isi doresc sa isi achizitioneze masini electrice cu emisii zero.

Carlos Tavares, presedintele Grupului PSA si seful ACEA, si-a inceput discursul pe aceasta tema prin a sustine ca “industria auto este dornica sa se indrepte rapid catre o posibila mobilitate cu emisii zero, insa aceasta tranzitie este o responsabilitate comuna”.

Astfel, in conditiile in care producatorii auto “ofera tot mai multe alternative de masini electrice pentru clienti, si guvernele europene trebuie in paralel sa faca un pas inainte si sa investeasca mai mult in infrastructura de incarcare”. Totodata, Carlos Tavares sustine ca guvernele europene “trebuie sa ofere si subventii sustenabile in toata Uniunea Europeana pentru clientii interesati de aceste modele electrice”.

Intorcandu-ne la problema infrastructurii de incarcare a masinilor electrice, raportul intocmit de specialistii din cadrul ACEA transmite ca numarul punctelor de incarcare pentru masini electrice in Uniunea Europeana era mai mic de 145.000 in 2018, ceea ce nu este deloc prea incurajator.

Reprezentantii ACEA sustin ca producatorii auto estimeaza un necesar de peste 2.8 milioane de puncte de incarcare pentru masinile electrice pana in 2030, ceea ce inseamna ca mai este foarte mult de munca in aceasta directie!

Newsletter

Whatsapp