Vizita la fabrica: Iata cum este construit un Bugatti Chiron

Articol scris de Adi S., in data de 16 Februarie 2017

Cand spunem Bugatti Chiron ne gandim imediat la unul dintre cei mai puternici bolizi care pot fi gasiti in acest moment pe piata auto. Construit intr-o serie limitata de doar 500 de exemplare, Chiron a devenit rapid unul dintre visurile oricarui pasionat auto.

Din pacate pentru multi dintre iubitorii auto din toate colturile lumii, pretul lui de pornire de aproximativ 2.4 milioane de euro face ca acest model sa ramana doar un vis. Dar sa descoperim astazi unde sunt pusi pe picioare acesti bolizi si care este procesul care sta in spatele dezvoltarii modelelor Chiron.

In primul rand trebuie sa va spunem ca daca te-ai hotarat sa dai comanda pentru un Bugatti Chiron nu inseamna ca in cateva zile il vei si putea conduce. Nu! Pentru a prinde viata un asemenea hipercar, inginerii Bugatti lucreaza chiar si 9 luni pentru a-l dezvolta de la cap la coada.

Tot procesul de productie prin care trece un model Chiron pana la a fi gata de a lua drumul spre noul proprietar se desfasoara in uzina producatorului din Molsheim, Alsacia. Aici se regasesc 20 de angajati ai celor de la Bugatti care lucreaza manual pentru a aranja asa cum trebuie cele aproximativ 1.800 de componente ale modelului Chiron.

De exemplu, in acest moment la care voi cititi aceste randuri, in uzina din Alsacia sunt in lucru 12 exemplare Chiron. Fiind vorba despre un proces manual pentru fiecare componenta in parte, cei de la Bugatti isi propun sa puna pe picioare anual un numar de doar 70 de unitati.

Trebuie sa intelegeti ca tot procesul dureaza atat de mult dat fiind faptul si ca modelele Chiron sunt extrem de personalizabile. Spre exemplu, este foarte putin probabil ca doua dintre cele 500 de unitati care se vor realiza sa fie identice.

Ca sa va faceti o idee despre ce vorbim, va spunem ca cei care comanda un model Bugatti Chiron pot opta intre 23 de nuante in care poate fi vopsita caroseria, 8 versiuni diferite de fibra de carbon, 31 de culori diferite pentru pielea de la interior sau alte 30 de variante cu privire la felul cusaturilor de la interior. Chiar si covorasele si centurile de siguranta sunt propuse in felurite variante.

In final, va amintim ca modelele Bugatti Chiron sunt echipate cu o unitate de motorizare W16, cu o capacitate cilindrica de 8.0 litri, capabile sa dezvolte nu mai putin de 1500 de cai putere si un cuplu maxim de 1600 Nm. Astfel, vorbim despre o viteza maxima care este limitata electronic la 420 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h este posibila in mai putin de 2.5 secunde.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

BMW pleaca urechea la nemultumirile pietii si aduce update-uri motorului cu capacitate de 2.0 litri. Stim deja ca motoarele de 2 litri de la BMW, seria B47, au avut probleme...
de - 21 Noiembrie 2017
Daca modelul Aston Martin DB11 a dat startul unei noi ere in ceea ce priveste masinile marcii britanice, se pare ca noul 2018 Aston Martin Vantage reprezinta completarea acestei game...
de - 21 Noiembrie 2017
Vesti cat se poate de bune pentru producatorii de masini electrice care, in ultima vreme isi cam freaca mainile de bucurie. Vanzarile la modelele produse de ei au crescut. Si...
de - 21 Noiembrie 2017
Soferi, vi se pregateste ceva si nu este deloc de bine. Daca inca de la inceputul acestei luni pretul benzinei a sarit de 6 lei, se pare ca benzinarii va...
de - 21 Noiembrie 2017
Sa ne intelegem inca de la inceput: e vorba despre un model nou 2018, Volkswagen Virtus. Dupa ce a fost partial prezentat, gratie unor imagini spion, saptamana trecuta, aceasta versiune...
de - 20 Noiembrie 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook