Supriza: noul Porsche Cayenne Coupe GT va beneficia de puterea lui Lamborghini Urus?

Porsche Cayenne Coupe

Porsche a prezentat modelul Cayenne Coupe, in versiune standard si turbo, acum aproape trei luni, dar ne asteptam si la alte variante in viitor. De exemplu, producatorul planifica o versiune hibrida plug-in si asta pe un SUV fabricat chiar la Stuttgart, dar si o noua varianta de top, care va lua forma unui Turbo S E-Hybrid.

Ultimul model are exact ceea ce ii trebuie pentru a deveni cel mai puternic SUV de serie produs de Grupul Volkswagen, eclipsandu-l chiar si pe puternicul Lamborghini Urus, doar cu o conditie, aceea de a beneficia de aceiasi 680 de cai putere de pe echivalentul Panamera.

Si pentru ca tocmai am vorbit despre Lamborghini, am aflat, din "surse confidentiale", ca puternicul motor bi-turbo V8 de 4,0 litri va fi instalat si pe versiunea GT a modelului coupe Cayenne. Daca va avea exact aceeasi putere ca Urus, e vorba despre 641 de cai, asa ca modelul poate fi plasat intre versiunile Turbo si Turbo S E-Hybrid.

Adoptarea apelativului "GT" inseamna ca noul coupe Cayenne va fi echipat cu componente de circuit, lucru oarecum ciudat pentru ca avem de-a face cu un SUV mare si greu. Cu toate acestea, dupa ce Lamborghini a prezentat o versiune de curse Urus, sub forma conceptului ST-X, suntem aproape convinsi ca orice e posibil si ca mai multi oameni vor sa cumpere modele SUV.

Revenind la Porsche, nu ni se pare prea posibil ca masina sa fie numita Cayenne Coupe GT, asa ca ne asteptam si la un numar dupa apelativul "GT". Daca eliminam terminatiile "GT1", "GT2" si "GT3" ale modelului 911, sau "GT4" de pe Cayman, ramanem cu versiunea "GT5".

Tineti, insa, cont ca e doar o presupunere, chiar daca unii dintre noi ne amintim ca Porsche a folosit numele "GT5" in 2015.

Dincolo de motorul imprumutat de la Urus, modelul Cayenne Coupe GT5 va fi supus si unei diete serioase si va fi completat de modificari la sasiu si la suspensii. Producatorul va modifica si franele, dar va lucra si la capitolul stilistica si la aerodinamica.

Toate aceste imbunatatiri vor mari sansele masinii sa doboare recordul de viteza pentru un SUV la Nürburgring, care apartine, in acest moment, modelului Mercedes-AMG GLC 63 S, cu un timp de 7 minute si 49,369 secunde.

Newsletter

Whatsapp