Piata auto chineza isi continua declinul

Piata auto chineza isi continua declinul

Fara doar si poate, piata auto chineza este cea mai mare piata auto din lume la ora actuala. Daca acum cativa ani vorbeam practic luna de luna despre dezvoltarea si despre extinderea pietei chineze, iata ca acum a venit randul sa vorbim si despre problemele inregistrate acolo.

Mai mult decat atat, multi specialisti vorbesc chiar despre un declin extrem de ingrijorator al pietei auto chineze, lucru care ar trebui sa ne dea de gandit. Spunem asta deoarece piata auto chineza isi continua declinul, inregistrand cea de-a 11-a luna consecutiva pe trend descendent! Oare cine s-ar fi gandit la o asemenea problema pentru piata chineza in urma cu patru sau cinci ani?!

Perioada nu tocmai buna prin care trece piata auto chineza este confirmata si de cifrele publicate de Asociatia Constructorilor Auto din China (CAAM). Conform ultimelor statistici publicate de acestia, piata auto chineza isi continua declinul si in luna mai, vanzarile de masini noi scazand cu nu mai putin de 16.4 procente, ceea ce nu este deloc putin.

Scaderea din luna mai vine dupa in luna aprilie a fost inregistrata o scadere de 14.6 procente, respectiv in luna martie de 5.2 procente. Mai exact, au fost consemnate deja 11 luni consecutive de declin pentru cea mai mare piata auto de la nivel global.

Aceleasi statistici ne arata totusi si o crestere consemnata intr-o categorie importanta. Mai exact, este vorba despre segmentul PHEV al pietii auto, segment care include modelele electrice, modelele alimentate cu hidrogen sau modelele hibride.

Ei bine, vanzarile din acest segment de piata au crescut cu nu mai putin de 41.5% in luna mai, ceea ce inseamna ca si clientii chinezi sunt din ce in ce mai interesati de aceste modele ecologice. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca aceeasi institutie din China ne mai arata si faptul ca singurii producatori auto care au inregistrat o crestere a vanzarilor in luna mai in China au fost Toyota si Hyundai.

Declinul pietei auto chineze nu mai reprezinta o surpriza pentru nimeni la aceasta ora, primele cifre ingrijoratoare aparand inca de anul trecut. Spre exemplu, pe piata auto chineza au fost cumparate pe parcursul anului trecut peste 22 de milioane de masini noi.

Chiar daca pare o cifra destul de mare, trebuie sa spunem ca a fost mai mica cu 6 procente in comparatie cu cifra de vanzari de masini noi inregistrata in anul 2017. In aceste conditii, anul 2018 a fost primul an de dupa 1990 in care vanzarile de masini noi in China au fost in scadere.

Newsletter

Whatsapp