Oslo devine prima capitala europeana care interzice masinile diesel

Diesel Exhaust

Interzicerea sub o forma sau alta a automobilelor echipate cu propulsoare diesel reprezinta o tema intens discutata in spatiul public la nivel european in ultimul timp. Aceasta problema a provenit pe fondul a tot mai multe probleme legate de poluarea excesiva a aerului cu care se confrunta marile centre urbane, Organizatia Mondiala a Sanatatii atragand atentia anul trecut ca aproximativ trei milioane de decese sunt inregistrate anual cu cauza principala in expunerea la un aer din ce in ce mai poluat.

Desi motoarele de tip diesel au fost la foarte mare cautare in urma cu ceva timp, noile vremuri au adus cu sine informatiile conform carora acestea nu sunt atat de bune precum am fi vrut noi sa credem. Utilizarea unitatilor diesel duc la producerea pulberii in suspensie si a oxizilor de azot. Pulberii in suspensie patrund in plamani, iar oxizii de azot distrug stratul de ozon de la nivelul solului.

Interzicerea masinilor cu propulsoare de tip diesel a ajuns pe masa autoritatilor din mai multe orase europene pe parcursul anului trecut. Printre cele mai importante dintre cele care au spus ca vor recurge la masuri de interzicere a acestor automobile se enumera Atena, Paris sau Madrid.

La inceputul acestei saptamani am luat la cunostinta si despre primele masuri luate in acest sens in capitala Norvegiei, Oslo. Autoritatile din Oslo se confrunta cu o crestere ingrijoratoare a nivelului de poluare a aerului. Astfel, acestia au decis ca incepand de ieri sa interzica circulatia la volanul unor asemenea autovehicule pana cand nivelul de poluare nu se va reduce pana la un indicativ mai scazut.

Este prima masura efectiva si cu punere imediata in aplicare luata la nivel european, ceea ce ne duce cu gandul la faptul ca problemele poluarii au ajuns la un stadiu ingrijorator. Circulatia automobilelor cu propulsie diesel va fi interzisa intre orele 6 si 22. Masura aceasta radicala nu este insa de durata, autoritatile capitalei norvegiene estimand ca vor fi doar doua, maxim trei zile in care aceasta va fi aplicata.

Bineinteles, masura radicala luata de autoritatile din Oslo i-a luat pe nepregatite pe multi dintre proprietarii unor asemenea automobile. Mai mult decat atat, acestia contesta faptul ca autoritatile au dus in trecut politici de incurajare a achizitionarii de automobile cu unitati de motorizare diesel, iar acum vin si spun ca acestea nu sunt in regula. Ramane de vazut care vor fi deciziile care se vor lua in acest sens si in celelalte mari capitale europene, stiut fiind faptul ca peste 40% din totalul automobilelor din Uniunea Europeana sunt de tip diesel.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CEA MAI SCUMPA PARCARE DE MASINI DIN LUME
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter