Noul BMW iNEXT: teste de iarna chiar la Cercul Polar!

Viitorul tehnologic la volan se apropie rapid, iar modelul BMW iNEXT a facut deja urmatorul pas catre maturitatea unei masini de serie. Centrul de testare de iarna al celor de la BMW Group din Arjeplog (Suedia) este locul in care se afla, in acest moment, modelul, trecand prin diverse teste care vor servi la optimizarea si armonizarea componentelor, sasiului dar si a suspensiilor, in cele mai grele conditii de clima si drum.

Fiind vorba despre o masina complet electrica, putem spune cu siguranta ca BMW iNEXT reprezinta tot ce va fi necesar pentru mobilitate, intr-o maniera cat mai sustenabila. Masina combina, in acelasi timp, cele mai noi tehnologii in materie de automatizare si conectivitate inteligenta, oferind pasagerilor multe noi modalitati prin care se pot bucura de drum.

Versiunea de serie a lui BMW iNEXT va fi produsa, incepand cu anul 2021, in fabrica marcii din Dingolfing. Asa cum va spuneam, printre noile tehnologii ne vom intalni cu tot ce e mai proaspat in materie de automatizare, conectivitate, electrificare si servicii, exact asa cum explica producatorul german in strategia oficiala pentru viitor.

Toate aceste tehnologii inovatoare au la baza nevoile si cerintele oamenilor. BMW iNEXT, in forma unui SAV (Sports Activity Vehicle) modern, inseamna o interpretare perfecta a celor mai importante placeri la volan propuse de marca germana, cu propulsie complet electrica, un sistem inteligent de tractiune integrala dar si noi tehnologii la capitolul suspensii.

Toate aceste componente sunt acum testate, in conditii reale de iarna, pentru prima data, la Cercul Polar. Toate aceste teste intense, echivalente cu cele pentru modelele cu propulsie conventionala, nu fac altceva decat sa ilustreze gradul de maturitate la care a ajuns tehnologia electrica in acest moment, pentru BMW, asa ca acest model este doar simbolul inceputului unei noi ere.

Testele cu un model BMW iNEXT camuflat au loc pe drumuri si lacuri inghetate, unde temperaturile scazute si frictiunea cu suprafata de contact sunt extrem de normale. E foarte adevarat ca cele mai grave sunt temperaturile scazute, care afecteaza atat motorul electric, cat si pachetul de baterii sau sistemul de racire intern al masinii.

Cele mai importante teste vor fi, insa, cele legate de sistemul de management al energiei masinii. Specialistii marcii vor analiza felul in care temperaturile extreme afecteaza felul in care se incarca sistemul de baterii, dar si modul in care este transmisa energia la motorul electric, sau cum raspund sistemele de incalzire si de aer conditionat. Testate vor fi si transmisia dar si suspensiile, si asta in conditii care depasesc traficul de zi cu zi.

Sa nu uitam ca, pe suprafete acoperite cu gheata si la viteza destul de redusa, sistemul de regulare electronica al masinii poate avea probleme. Pentru ingineri, asta inseamna ca trebuie sa testeze, de exemplu, interactiunea dintre sistemul de tractiune integrala, creat special pentru acest model, si noul sistem de control dinamic al stabilitatii (DSC). In plus, specialistii germani pot optimiza, in conditii reale, toate procesele masinii.

Acelasi lucru se intampla si cu sistemele de virare si de franare. Masina va beneficia de deja cunoscutul sistem de recuperare a energiei dupa franare, sistem care trebuie sa fie, insa, adaptat fiecarei situatii la volan.

In acelasi timp, circuitele de la Arjeplog reprezinta locul ideal pentru aceste teste. Noul BMW iNEXT este, astfel, confruntat cu toata gama de incercari dinamice pe timp de iarna, pe macadam, asfalt uscat sau suprafete acoperite cu gheata si zapada.

Newsletter

Whatsapp