Mercedes-Benz cerceteaza conceptul de 'incredere informata' cu ajutorul autovehiculului interactiv

Mercedes-Benz Clasa S Concept Incredere Informata

In ultimii ani, se vorbeste tot mai des despre masinile autonome si despre cum vor schimba acestea viitorul pe care il stim cu totii astazi. Reactiile celor din jur sunt extrem de diverse in acest sens. Unii sunt extrem de entuziasmati cu privire la beneficiile pe care le-ar putea aduce aceste masini autonome, in timp ce altii se declara sceptici.

Mai mult decat atat, au existat de-a lungul timpului si niste voci extrem de avizate care transmiteau un semnal de alarma in acest sens, spunand ca oamenii nu vor fi prea curand atat de increzatori in aceasta tehnologie pentru a se lasa in grija unei masini autonome.

Ei bine, se pare ca acest lucru a fost observat si de cei de la Mercedes-Benz, care considera ca in viitor, conducerea autonoma va deveni parte integranta a mobilitatii. De asemenea, acestia vorbesc despre empatie si despre incredere, factori cheie care ar putea duce in cele din urma la o acceptare a autovehiculelor autonome.

Conform crezului germanilor, pentru ca oamenii sa aiba incredere in masini, acestia trebuie sa poata intui imediat urmatoarele miscari pe care le va face autovehicului autonom. In acest sens, cei de la Mercedes-Benz cerceteaza conceptul de “incredere informata” cu ajutorul “autovehiculului interactiv”.

La baza acestui autovehicul interactic se regaseste un autoturism Clasa S, cu semnalizari luminoase 360°. Luminile turcoaz de pe plafon indica modul de conducere autonom si ofera informatii cu privire la urmatoarele actiuni.

Spre exemplu, semnalul luminos intermitent indica faptul ca masina va frana, in timp ce semnalul luminos rapid arata ca, in scurt timp, masina se va pune in miscare. De asemenea, sunt testate si niste concepte alternative de lumini, care le-ar putea indica si pietonilor sau celorlalti participanti la trafic ca masina respectiva se afla in modul de conducere autonoma.

Cei de la Mercedes-Benz au realizat mai multe studii in acest sens, ajungand la concluzia ca pietonii prefera comunicarea 360° si culoarea turcoaz atunci cand vine vorba despre acest subiect. Prin aceste semnale luminoase, pietonii ar putea capata mai multa siguranta in masinile de pe sosea.

Mai mult decat atat, cei de la Mercedes-Benz iau in considerare solutii pe termen lung cu scopul de a facilita “increderea informata” intre oameni si masini. Spre exemplu, prin aceasta comunicare 360°, caroseria clasica devine un “Exterior Digital”, prin care se poate comunica cu pietonii si cu ceilalti participanti la trafic. Ramane de vazut cum vor evolua proiectele celor de la Mercedes-Benz in aceasta directie!

Newsletter

Whatsapp