Mercedes-AMG lanseaza cel mai puternic motor cu 4 cilindri din istorie

Mercedes-AMG lanseaza cel mai puternic motor cu 4 cilindri in istorie

Mercedes-AMG a prezentat la sfarsitul acestei saptamani noua sa unitate de motorizare turbo cu patru cilindri cu capacitate de 2.0 litri, motor care a primit numele de cod M 139. Cu aceasta ocazie, am aflat mai multe detalii despre acest propulsor extrem de asteptat de toti pasionatii auto, in special de fanii modelelor producatorului german. Si o sa va dati seama imediat si de ce, M 139 nefiind o simpla unitate de motorizare cu patru cilindri. Pentru inceput, trebuie sa spunem ca noua unitate de motorizare va fi disponibila in gama Mercedes-AMG in doua versiuni de putere.

Versiunea de baza a motorului despre care vorbim astazi este capabila sa genereze 387 de cai putere la 6.500 rpm si un cuplu maxim de 480 Nm intre 4.750 si 5.000 rpm. Aceasta versiune ne este prezentata cu o presiune maxima de incarcare de 1.9 bari. Daca aceasta versiune vi se pare puternica, stati sa auziti cu ce se poate lauda versiunea principala a acestei unitati de motorizare prezentata acum de cei de la Mercedes-AMG!

Asadar, cea mai puternica versiune a acestei unitati va avea indicativul S si va genera nu mai putin de 421 de cai putere la 6.750 de rotatii per minut si un cuplu maxim de 500 Nm care poate fi atins intre 5.000 si 5.250 rpm. Totodata, presiunea maxima de incarcare ajunge in acest caz la 2.1 bari. Prin aceste performante de care se face in stare, noua unitate de motorizare M 139 devine cel mai puternic motor cu patru cilindri dezvoltat vreodata in productia de serie. Spre exemplu, aceasta unitate este mai puternica cu 41 de cai putere in comparatie cu cea mai puternica versiune a propulsorului M 133, care genereaza 380 de cai in cazul actualei generatii AMG A45.

Oficialii producatorului german nu au anuntat pana la aceasta ora care vor fi modelele care vor fi echipate cu aceasta unitate de motorizare, o veste extrem de asteptata de fanii modelelor AMG. Insa, mai multe voci transmit ca noul propulsor va fi montat pe modelele noii generatii AMG A45, modele pentru care cei de la Mercedes au publicat deja o serie de fotografii teaser. Noua generatie AMG A45 urmeaza sa fie prezentata in a doua parte a acestui an! Apoi, acest propulsor ar putea sa apara chiar si pe versiunea de serie a conceptului Mercedes-Benz GLB, un SUV cu sapte locuri care urmeaza sa fie prezentat in urmatoarele luni!

Newsletter

Whatsapp