Noul McLaren Senna GTR va avea un motor V8! Afla ce putere va oferi!

Noul McLaren Senna GTR va avea un motor V8! Afla ce putere va oferi!

Modelul McLaren Senna GTR pare pregatit de productie, dupa ce marca din Woking a confirmat si cateva detalii tehnice ale supermasinii exclusiviste. Bolidul a fost prezentat pentru prima data, pe la inceputul anului, la Geneva Motor Show, dar doar sub forma unui concept, motiv pentru care suntem siguri ca a trecut prin ceva modificari intre timp.

Cel mai important lucru, in acest moment, este ca suntem siguri ca masina va fi lansata, dupa ce producatorul a anuntat ca va incepe, spre finalul acestei luni, testarea dinamica a modelului.

Masina va fi propulsata de acelasi V8 bi-turbo de 4,0 litri, motor folosit de McLaren la multe dintre modelele sale (altele decat cele din F1), dar de aceasta data produce 813 cai putere (peste cei 789 de pe versiunea standard Senna) si un cuplu-forta de 800 Nm.

Nu stim, deocamdata, ce inseamna asta la capitolul performante, poate ca nici specialistii de la McLaren nu au toate informatiile, dar printre detaliile oficiale se afla si cele 1.000 de kg de forta ale noului Senna GTR.

Datorita faptului ca vorbim despre o masina de circuit, Senna GTR va avea o cabina echipata doar cu lucrurile de baza, chiar mai mult decat pe modelele de strada pregatite pentru curse. Producatorul a eliminat toate airbag-urile, ecranul central al sistemului de infotainment si display-ul soferului, insa introduce un nou volan de curse, cu schimbator de viteze integrat, dar si un sistem de evitare a coliziunilor dorsale, acesta din urma asistat de radar.

Nu va lipsi, din fericire, aerul conditionat, acelasi de pe versiunile de baza dar ca echipament standard, pentru un grad de confort cat mai ridicat. Ne vom intalni si cu elementele aerodinamice active, chiar daca ele nu sunt permise pe masinile de curse. In cazul acesta, insa, avem de-a face cu o adevarata jucarie de circuit, asa ca regulile sunt inca nescrise.

Modelul va fi echipat, de asemenea, cu suspensii conventionale duble, iar geometria, arcurile, amortizoarele si barele antiruliu isi trag radacinile inca de la versiunea McLaren 650S, dar vor fi intalnite si pe urmatoarele modele de curse 720S GT3. Nu vor lipsi pneurile de circuit Pirelli, pentru o aderenta cat mai buna, iar sistemul de frane ofera cu 20% mai mult, astfel ca fortele pot depasi chiar 3G.

In momentul prezentarii conceptului Senna GTR, in luna martie, McLaren a testat doar piata pentru a afla daca exista interes in randul cumparatorilor, sustinand ca, daca va exista, modelul va fi produs in numar limitat, mai exact 75 de unitati.

Ei bine, pana la urma, acest numar este si cel real si, din pacate, fiecare masina a fost deja vanduta. Pretul este unul „usturator” chiar si pentru buzunarele ingaduitoare: 1,43 de milioane de dolari! Chiar si in aceste conditii, am cumpara aceasta masina oricand…

VIDEOCLIPUL ZILEI