Maybach Exelero: o masina sport coupe gandita sa doboare recorduri

Haideti sa cunoastem, impreuna, masina considerata de Maybach una dintre cele mai importante expresii de strategie de individualizare de pe piata: oferirea de solutii specifice pentru orice tip de client. Este vorba despre Maybach Exelero.

Prezentat in premiera la Tempodrom, in Berlin, Exelero a fost, in esenta, un model de doua locuri creat pe comanda pentru producatorul de pneuri Fulda, care planuia sa-l foloseasca ca referinta pentru noua sa generatie de anvelope late.

Propulsat de un motor bi-turbo V12 de 700 de cai putere, Exelero era, de fapt, interpretarea moderna Maybach a celor mai cunoscute modele sport din anii '30.

La o privire atenta, ne putem da seama ca Mayback Exelero parea sa fie versiunea moderna a celebrului Maybach SW38, model care, deloc intamplator, a fost folosit tot de Fulda pentru testarea unor cauciucuri.

Exelero a fost creat de inginerii Maybach, ajutati de studentii de la colegiul Pforzheim, si construit de specialistii in prototipuri de la Stola, din Torino (Italia).

Cu 700 de cai putere la dispozitie, asa cum v-am spus deja, Exelero a atins, dupa primele sale teste de viteza la Nardo, in Italia, o viteza maxima de 351,45 km/h. Ce mai trebuie retinut este ca Exelero nu era primul model la care participau si studenti, mai ales cand vine vorba despre modele concept pentru producatorul Fulda.

De fapt, in anii '90, Fulda a folosit un camion creat de studentii de la Departamentul de Transport al Politehnicii de la Pforzheim, atunci sub indrumarea profesorului James Kelly. Acest camion, care se face remarcat prin modurile de manevrare si manipulare a remorcii, a fost folosit de producatorul de pneuri la multe evenimente.

In acelasi mod, partenerii Fulda, Maybach si de Departamentul de Design DaimlerChrysler, s-au bucurat de experiente si momente interesante cu studentii de la Politehnica din Pforzheim. Proiectul Exelero a fost monitorizat de profesorii Kelly si Lutz Fügener si creat alaturi de patru studenti selectati din semestrul al saselea, fiecare dintre ei venind cu idei de design care pleaca de la aceleasi conditii. DaimlerChrysler a fost reprezentat de profesorul Harald Leschke, in acel moment persoana insarcinata cu managementul proiectelor viitoare ale grupului auto.

Studentii au lucrat, sub obladuirea celor trei profesori, atat la Politehnica cat si la centrul DaimlerChrysler din Sindelfingen. In acest fel, cei patru tineri au avut acces la cele mai noi facilitati tehnologice in domeniu, printre care si animatia 3D. Tot procesul a durat opt luni, de la intalnirea initiala a membrilor echipei pana la selectia finala, iar design-ul ales a fost cel al lui Fredrik Burchhardt, ca fiind cel mai aproape de realitate.

Exelero a fost comandat pentru a deveni un emisar pentru cea mai noua generatie de pneuri late Fulda, Fulda Carat Exelero, care pot ajunge si la 58 de cm. Daca partea de design a fost lasata in seama celor care s-a ocupat de ea, tehnicienii si inginerii au avut de rezolvat o serie de alte probleme. Chiar de la inceput, cei de la Fulda au sustinut ca Maybach Exelero, ca vehicul de referinta pentru noile cauciucuri ale companiei, trebui sa fie in stare sa reziste la o sarcina constanta, fie ca va fi folosit pe strazi, la targuri sau la alte evenimente. De aceea, toti cei care s-au ocupat de proiect s-au inspirat din vehiculul de prezentare al producatorului, Fulda Gemballa.

Motorul care propulseaza Maybach Exelero, un V12 bi-turbo cu turbocompresor, a fost initial unul standard V12, de 550 de cai putere. Din pacate, acesta nu era de ajuns ca noul Exelero, care cantarea in jur de 2,6 tone, sa ajunga la viteza propusa, cea de 350 km/h.

Sarcina de a reface acest motor a revenit celor de la DaimlerChrysler si specialistilor de la Untertürkheim. Acestia au crescut capacitatea motorului de la 5,6 la 5,9 litri si l-au dotat cu un turbocompresor. In urma acestor eforturi combinate, noul motor V12 ajungea la 700 de cai putere.

Impresionat de proiectul Exelero, Directorul de Vanzari si Markenting de la Maybach, Leon Hustinx, s-a oferit sa echipeze modelul Fulda cu platforma care se afla si sub limuzina Maybach 57.

Dupa terminarea proiectului, modelul Exelero a fost predat oficial celor de la Fulda si au inceput pregatirile pentru testele de viteza.

Acestea au avut loc pe 1 mai 2005, intr-o duminica, avandu-l la volan pe campionul Klaus Ludwig. Tinta sa era sa accelereze noul model, care era echipat cu pneuri late de 58 de cm, pana la 350 de km/h si sa stabileasca, astfel, un nou record. Primul tur de pista s-a incheiat cu 346 de km/h, al doilea si-a atins tinta, 350 de km/h, recordul ajungand, pana la urma, la 351,45 km/h.

Dupa doborarea acestui record, pilotul Klaus Ludwig s-a declarat uimit de nivelul de manevrabilitate al modelului Maybach Exelero, chiar si la viteze extreme. Mai mult, Ludwig a declarat ca noile pneuri Fulda sunt extrem de sigure si foarte rezistente. In final, directorul Fulda Reifen, Bernd J Hoffmann, a multumit intregii echipe si a concluzionat spunand ca Maybach Exelero si noile pneuri ale companiei se completeaza perfect unele pe celelalte.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter