Vanzarile Maserati scad! In ce impas se afla compania?

Maserati Levante Trofeo 2019

Maserati a fost intotdeauna un nume puternic in industria automobilelor si oricine pronunta acest nume se gandea la o companie care produce automobile de lux, elegante si puternice in acelasi timp. Poate ca multa vreme cei de la Maserati s-au batut cu alte nume mari din industrie, insa niciodata nu au reusit sa ajunga la nivelul lor, oricat de multa faima a acumulat acest brand in instoria sa.

Este drept ca toata lumea stie cine este Maserati in momentul acesta, dar diferenta se face in momentul in care se compara eficienta vanzarilor. Si cum sta oare Maserati in acest moment fata de competitorii sai? Prost!

In ultimele trei luni, Maserati nu a inregistrat vanzari spectaculoase, unii dintre specialistii industriei auto spunand chiar ca Maserati se afla tot mai jos atunci cand vine vorba de profit si de vanzarea automobilelor frumoase ale marcii.

Mike Manley, CEO-ul nou al grupului Fiat-Chrysler este totusi increzator in fortele brandului si afirma ca lucrurile se vor imbunatati si brandul ca incepe in timp sa produca asa cum o facea inainte. Intre luna aprilie si luna iunie a anului 2018, vanzarile Maserati au scazut cu 41% fata de aceeasi perioada a anului 2017. Poate ca pentru noi 41% reprezinta un procentaj sub 50, deci am spune ca Maserati nu are de ce sa-si faca griji, insa un procentaj de 42% inseamna aproape jumatate din vanzari care s-au dus pe apa sambetei. Iar asta inseamna un regres formidabil pentru un brand ca Maserati.

CEO-ul grupului afirma, totusi, ca exista si o problema concreta: China. Acesta spune ca 70% din problema cu care se confrunta brandul Maserati este China. Mai multe detalii nu ofera despre aceasta problema si nu spune de ce China ar fi o problema, insa putem banui ca vanzarile nu functioneaza in China asa cum functioneaza in restul lumii, iar de aici deducem ca poate China ar fi fost in trecut principala piata si principala sursa de clienti pentru brandul Maserati.

Sefii brandului Maserati isi stabilisera ca pana la finalul anului 2018 sa atinga vanzari de 75.000 de automobile. Cu toate acestea, vanzarile au ramas la valoarea de 50.000 de unitati. Si chiar daca sunt stabile, acestea sunt mai putine chiar decat perioada similara anului trecut.

Ramane de vazut ce se va intampla cu Maserati pana la finalul anului sau daca vor mai exista ceva progrese in zona de vanzari, insa zvonurile spun ca poate abia incepand cu 2019 brandul Maserati ar putea sa-si revina si asta doar anticipand ce isi doreste cumparatorul pentru anul 2019.

Newsletter

Whatsapp