Hyundai si Kia fac echipa cu Rimac pentru o masina sport cu motor central!

Articol scris de Marian P. , in data de 14 Mai 2019

Hyundai Motor Group incearca sa iasa in evidenta pe piata masinilor electrificate, iar Rimac Automobili ii va ajuta in atingerea acestui tel. Parteneriatul strategic, anuntat recent, inseamna si ca Hyundai si Kia vor investi 64 de milioane de euro si, respectiv, 16 milioane de euro in compania croata.

O parte a acestei colaborari inseamna ca cei trei producatori vor lucra impreuna pentru a dezvolta vehicule noi. Unul dintre ele va fi modelul sport de clasa medie Hyundai N, care va fi precedat de un concept, dar va exista si o versiune mai performanta cu pile electrice. Ambele vor fi lansate la un moment dat.

"Rimac este o companie inovativa cu capacitate de dezvoltare a performantelor masinilor electrice", a declarat Euisun Chung, vice-presedinte executiv Hyundai Motor Group.

"Modul in care au inceput si numeroasele colaborari si experiente trecute sunt exact motivul pentru care Rimac este partenerul nostru ideal, asa ca de-abia asteptam sa colaboram cu ei in programul "Clean Mobility"", a mai spus oficialul sud-coreean.

Mate Rimac, fondatorul si presedintele companiei croate a comentat: "Suntem extrem de impresionati de viziunea, promptitudinea si inititiva celor de la Hyundai Motor Group. Credem ca acest parteneriat tehnologic va crea o valoare maxima atat pentru companiile noastre cat si pentru clientii si fanii nostri".

"Rimac este inca la inceput dar creste destul de repede, asa ca vedem in Hyundai Motor Group un investitor puternic si un bun partener tehnologic, motiv pentru care speram ca aceasta colaborare ne va schimba pozitia de furnizor pe piata componentelor electrice", a mai spus domnul Rimac.

Incercarea celor de la Hyundai de a intra pe piata cu o masina cu motor central dateaza inca din 2014, moment in care au prezentat conceptul Veloster RM. Un an mai tarziu, producatorul sud-coreean a prezentat chiar o versiune mai rafinata a acestei masini.

Modelul RM15 era propulsat de un motor central, care producea 296 de cai putere si un cuplu-forta de 382 Nm, un propulsor pe benzina de 2,0 litri care permitea masinii sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in 4,7 secunde.

In 2016, producatorul a lansat un prototip pe circuitul de la Nurburgring, miscare care a alimentat zvonurile unei lansari oficiale iminente, lansare care nu s-a materializat.

Pe de alta parte, marca Rimac este responsabila pentru doua hiper-masini extreme pe baterii: Concept One si C_Two. Mai mult, firma croata a colaborat cu Pininfarina si Aston Martin, pentru Battista si Valkyrie, si ii va ajuta pe cei de la Porsche in viitorul electric al marcii germane, dupa ce aceasta a cumparat 10 procente din Rimac, vara trecuta.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Masinile inalte, cum sunt modelele SUV, nu pot fi, prin definitie, versiuni coupe. De aceea nu ne place sa numim aceste masini mari, cu acoperisul in panta, modele coupe, dar...
de - 23 Mai 2019
Acum 50 de ani, ne luam ramas bun (chiar daca temporar) de la Sean Connery in rolul celebrului James Bond. In al saselea film oficial din serie, "Her Majesty’s Secret...
de - 23 Mai 2019
Noul Land Rover Discovery Sport este dotat, conform informatiilor oficiale, cu si mai multa tehnologie dar si cu o optiune de motorizare mild-hybrid. Noul SUV va fi lansat oficia in...
de - 23 Mai 2019
La fel ca si in anii anteriori, Programul Rabla 2019 s-a dovedit a fi inca o data un real succes. De altfel, nu sunt putini cei care considera ca Programul...
de - 22 Mai 2019

Cele mai noi anunturi

6800.00 EUR - 22 Mai 2019
30900.00 EUR - 21 Mai 2019
5499.00 EUR - 21 Mai 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare