Guvernul aloca 50 de milioane de lei pentru Programul Prima Masina

Programul Prima Masina

Daca toti am auzit pana acum de succesul Programului Rabla, va supunem astazi atentiei si Programul Prima Masina. Un program care, din pacate, nu s-a bucurat de o prea mare priza la public. Chiar daca este un program conceput special astfel incat sa ajute tinerii, programul a avut in anul precedent un numar de doar 75 de beneficiari.

Chiar si fara un prea mare succes la public, aflam astazi ca Programul Prima Masina continua si in 2017. Guvernul a aprobat in aceasta saptamana suma de 50 de milioane de lei pentru a acoperi plafonul de garantare a creditelor. Banii in cauza provin din diferenta neutilizata din plafonul anului 2016. Teoretic, finantarea programului in cauza trebuie realizata din incasarea taxelor timbrelor de mediu. Dar, stim cu totii deja ca aceste taxe au fost anulate incepand cu acest an.

Programul Prima Masina a debutat in anul 2015 si a venit pe piata romaneasca drept un program similar proiectului Prima Casa. Programul Prima Masina avea ca scop sa innoiasca parcul auto national si sa ofere o sansa tinerilor pentru a-si putea achizitiona un automobil nou in conditii avantajoase. Daca pe plan imobiliar programul Prima Casa s-a bucurat de un succes considerabil venind in intampinarea unui numar foarte mare de familii nou intemeiate, programul Prima Masina nu s-a ridicat la acelasi nivel.

Programul Prima Masina se adreseaza in special persoanelor cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani, care dupa ce isi obtin permisul de conducere isi doresc sa isi cumpere o masina proprietate personala. Programul incurajeaza achizitionarea automobilelor cu litraj mic si cu un consum scazut de carburant. De asemenea, programul include automobilele cu un nivel cat mai mic al gradului de emisie al substantelor poluante.

Asadar, Programul Prima Masina se adreseaza celor tineri care isi doresc sa isi achizitioneze un automobil cu un pret de pana in 50.000 de lei. Beneficiarul care aplica la acest program trebuie sa achite pentru inceput un avans de doar 5% din pretul automobilui. De asemenea, cei care aplica la programul in cauza vor beneficia de niste dobanzi mult mai mici impuse de banci decat cele practicate in mod obisnuit.

Trebuie sa recunoastem ca programul derulat de Guvern este unul bun, mai ales acum cand tocmai am aflat cat de imbatranit este parcul auto national din tara noastra. Dintr-o statistica prezentata recent de cei de la DRPCIV, reiese faptul ca nu mai putin de patru milioane de autoturisme inmatriculate in Romania au o vechime de peste 10 ani.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter