File de istorie: care e povestea primei generatii Audi A8 ute (pick-up)?

Inca de la momentul lansarii oficiale, in 1994, versiunea de top A8 a celor de Audi a fost vanduta doar ca sedan, cu doua tipuri de ampatament: scurt sau lung.

In plus, in comparatie cu Mercedes-Benz S-Class, A8 nu a avut niciodata variante decapotabile desi, conform zvonurilor, versiunea actuala ar putea veni si cu un rival pentru Maybach, care e posibil chiar sa readuca pe piata un nume din istoria marcii: Horch.

Chiar daca Audi nu a schimbat niciodata formula sedan a masinii, producatorul a prezentat, in 2001, un concept botezat Avantissimo, de fapt o varianta break a unui A8. Din pacate, acest studiu de design senzational nu a ajuns la o finalizare, desi a reprezentat o avanpremiera pentru stilul si tehnologia urmatoarei generatii de sedan ultraluxos.

Apoi, de-a lungul anilor, au existat mai multe incercari independente de a construi o versiune A8 break, cea mai recenta apartinand celor de la Castagna Milano. Nu acelasi lucru se poate spune despre o versiune pickup a lui A8!...

Sau, mai bine ar fi sa nu ne grabim cu o asemenea afirmatie: iata masina care va fi intotdeauna cunoscuta ca fiind prima generatie a modelului Audi A8 ute. Ei bine, acest vehicul are o poveste extrem de interesanta, care a fost impartasita chiar de proprietarul ei, Steve.

Iata, deci, cum s-a nascut ideea convertirii unui model A8 intr-unul ute sau pick-up.

Steva a fost proprietarul unui sedan timp de mai multi ani dar, in momentul in care si-a vandut camioneta pe care o folosea la lucru, si-a dat seama ca are nevoie de o masina cu care sa poata cara lucruri si asta mai mult decat urgent.

"Am mers cu ideea la un prieten bun si, desi parea o adevarata nebunie, am inceput deja sa lucrez la masina cu un polizor unghiular", a spus Steve. A aparut totusi o problema: caroseria modelului A8 era construita din aluminiu.

Chiar si in aceste conditii, Steve a decis ca nu trebuie sa se opreasca. "Pentru ca masina era facuta in intregime din aluminiu, am apelat la o companie locala, care a sudat portierele si portbagajul, restul componentelor fiind construite din acelasi material si lipite la fel ca in versiunea de fabrica", povesteste proprietarul masinii.

Poate cel mai nebunesc lucru legat de toata aceasta operatiune este faptul ca tot procesul de conversie a durat numai sase zile, doar era vorba despre o urgenta, va aduceti aminte?

Luand in considerare toate aceste circumstante, trebuie sa recunoastem ca rezultatul final este absolut spectaculos. Mai mult, masina ar trebui sa fie si foarte rapida, de vreme ce este propulsata de un motor aspirat natural V8 (lucru certificat si de sigla 4.2 quattro), care produce nu mai putin de 296 de cai si este conectat, prin intermediul unui cutii de viteze in cinci trepte, la un sistem de tractiune integrala.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp