Fiat are primele vehicule hibride: modelele 500 si Panda

Fiat 500 hibrid si Fiat Panda hibrid: primii pasi spre electrificare ai producatorului italian! Iata ce ofera si care este autonomia electrica a fiecarui model.

Fiat are primele vehicule hibride: modelele 500 si Panda

In Europa, noul Fiat 500 se bucura de importante imbunatatiri tehnologice. Mai mult, alaturi de fratele Panda, destul de similar din punct de vedere tehnic, noul Fiat 500 devine, gratie unei noi propulsii hibride pe benzina, primul model de gen din portofoliul gigantului Fiat Chrysler Automobiles.

Ce motorizare ofera modelele hibride Fiat 500 si Panda?

Cel mai important lucru la noile versiuni hibride 500 si Panda este motorul pe benzina in trei cilindri de 1.0 litru FireFly, care produce 70 de cai putere si este cuplat la un motor electric BSG pe 12 volti si o mica baterie litiu. Rezultatul? Emisiile de dioxid de carbon au scazut cu pana la 30 de procente in comparatie cu actualul propulsor de 1.2 litri, bineinteles in functie de model.

Citeste si: Salon Auto Geneva 2020: Fiat prezinta versiunea electrica 500e

Noul motor termic este relativ simplu din punct de vedere mecanic si foloseste doua valve pe cilindru si un singur arbore cu came actionat cu lant, care asigura sincronizarea variabila a celor doua supape. Mai mult, sistemul BSG este montat direct pe acest propulsor si este operat prin intermediul unei curele, care se ocupa si de elementele auxiliare.

Sistemul recupereaza energie la franare si decelerare, energie care este inmagazinata intr-o baterie litiu de mici dimensiuni (11 Ah) si este folosita mai ales la repornirea motorului sau in momentul in care masina accelereaza.

Toata aceasta propulsie hibrida lucreaza cu o cutie de viteze manuala in sase trepte, despre care producatorul sustine ca vine cu un raport de transmisie "nemaiintalnit pana acum", ce "imbunatateste economia de combustibil in special la drumuri lungi".

Ceea ce ne-a impresionat pe noi la aceasta noua configuratie este faptul ca toata propulsia noilor versiuni 500 si Panda este amplasata cu 45 de mm mai jos decat cea din care face parte motorul Fire de 1.2 litri. Motivul? Simplu, e vorba despre o mai buna manevrabilitate a masinii.

Disponibil din luna februarie pe anumite piete europene, noul model hibrid 500 este doar primul pas din strategia e-Mobility a celor de la Fiat, care include, in aceasta vara, si lansarea unei versiuni complet electrice.

Pe de alta parte, noul hibrid Panda a fost lansat oficial in luna martie, iar ambele modele au fost disponibile in versiunea limitata Launch Edition, ceea ce inseamna ceva echipament standard suplimentar.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CUM SE FABRICA UN BMW SERIA 4 COUPE (G22)?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Fiat

Newsletter