Exercitiu de imaginatie. Cum ar fi aratat astazi modelele ARO, daca fabrica din Campulung nu si-ar fi inchis portile

Puiu Nicolae, un artist grafician roman, a realizat o serie de proiecte care ne prezinta cum ar fi putut sa arate modelele ARO in zilele noastre.

Concepte modele ARO - Puiu Nicolae

ARO a fost masina de teren a romanilor timp de aproape jumatate de deceniu. Un automobil fiabil si practic, care in anii 70 era considerat al doilea cel mai bun autoturism de teren din lume, dupa Range Rover. ARO a disparut insa in neant din cauza incompetentei celor care au condus tara dupa Revolutie.

Istoria ARO a inceput in 1957 si s-a incheiat in 2003, cand fabrica de la Campulung si-a inchis portile. Disparitia a fost una invaluita in mister, insa reflecta modul in care s-au facut privatizarile dupa revolutie. Statul roman a vandut, pentru pretul de 180.000 dolari, 68,7% din ARO companiei americane Cross Lander, detinuta de omul de afaceri John Perez, un american nascut in Cuba. In contractul de privatizare erau prevazute investitii de 2 milioane de dolari in ARO, dar nici o investitie nu a avut loc iar echipamentul ARO a fost vandut.

Istoria companiei putea sa renasca in Cehia, unde un grup de investitori din orasul Hradec Kralove a continuat sa produca autoturisme ARO noi. Pana in 2013, cand au fost obligati sa opreasca si ei productia pentru ca nu au reusit sa dea de urma detinatorului legal al marcii ARO.

Revenind la prezent, un artist grafician roman, Puiu Nicolae, a incercat sa isi imagineze cum ar fi aratat un ARO al zilelor noastre. Chiar daca unele dintre proiecte nu vi se par chiar originale, aveti in vedere ca sunt vechi de cativa ani. Merita sa le revedem insa si sa visam frumos la ceea ce ar fi putut fi ARO.

Sursa foto: Puiu Nicolae

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter