Dieter Zetsche: Motorul nu mai este atat de important pentru clienti

Dieter Zetsche, fostul om numarul unu in cadrul Daimler, a acordat recent un interviu unei reviste de specialitate din domeniu, iesind in fata cu cateva declaratii extrem de interesante.

Dieter Zetsche

In general, Zetsche a vorbit in cadrul acestui interviu despre dezvoltarea motoarelor si despre segmentul de masini electrice, un segment care se dezvolta din ce in ce mai tare in ultima perioada.

Fostul CEO al celor de la Daimler a declarat cu aceasta ocazie ca motorul nu mai reprezinta un factor determinant pentru clientii din domeniu atunci cand vine vorba despre achizitionarea unei masini noi.

Sigur, o asemenea declaratie este destul de controversata, aparand deja multi pasionati auto care transmit ca nu inteleg cum de a putut face Dieter Zetsche o asemenea declaratie. Insa, fostul CEO al celor de la Daimler a venit si cu un exemplu concret in fata noastra pentru a ne face sa intelegem ceea ce vrea sa transmita.

Astfel, Zetsche si-a inceput declaratiile prin a spune ca “a dezvoltat motoare impreuna cu Renault si, in acelasi timp, a dublat vanzarile lui Clasa A”. In aceste conditii, este de la sine inteles ca “motorul nu mai este atat de mult un diferentiator pentru clienti”.

Totusi, fostul CEO al celor de la Daimler a tinut in cele din urma sa isi nuanteze un pic cele declarate, spunand ca motorul este in continuare extrem de important pentru jurnalistii auto si pentru revistele de specialiatate, insa “nu si pentru cei mai multi clienti”.

In continuare, Zetsche a mai spus ca aceeasi remarca o are si in cazul “sistemelor autonome sau a serviciilor de mobilitate”. Gandindu-ne la aceste declaratii, parca asocierea dintre Daimler si BMW pentru dezvoltarea sistemelor autonome nu mai pare atat de surprinzatoare.

In cele din urma, facand referire si la segmentul masinilor electrice, Dieter Zetsche si-a exprimat speranta cu privire la faptul ca preturile masinilor electrice se vor apropia in cele din urma de cele ale masinilor cu motoare cu combustie interna. Segmentul masinilor electrice se dezvolta din ce in ce mai des, marea majoritate a producatorilor auto de top concentrandu-se in ultima vreme pe dezvoltarea masinilor electrice.

Totusi, Zetsche recunoaste ca “pe termen scurt si mediu, electromobilitatea nu va fi gratuita”. Chiar daca recunoaste ca nu va fi usor si probabil nici atat de rapid pana ce preturile din cele doua segmente vor ajunge la un nivel similar, Dieter Zetsche se declara increzator in aceasta privinta.

Newsletter

Whatsapp