Dallara Stradale: o 'jucarie' de circuit care poate fi folosita si pe drumurile publice!

Dallara Stradale

Daca faceti parte din categoria celor carora le place sa traiasca senzatii tari la volan, nu ne putem imagina ca nu va doriti sa aveti in garaj un model de genul Dallara Stradale.

Masina cantareste doar 855 de kg, in timp ce motorul turbo EcoBoost de 2,3 litri produce nu mai putin de 395 de cai putere si un cuplu-forta de 500 de Nm.

Cel mai important lucru, insa, ni se pare faptul ca puteti comanda aceasta masina si cu o cutie de viteze manuala, in sase trepte. Daca sunteti cumva curiosi in legatura cu pretul de plecare, el nu este chiar unul pentru orice buzunar, adica 155.000 de euro.

Sa remarcam, de asemenea, ca nu exista prea multe masini legale pe drumurile publice care sa genereze o forta de greutate care sa se apropie de greutatea masinii.

Cu toate acestea, daca optati pentru aripa spate a modelului Dallara Stradale, aceasta forta ajunge, la viteza de 280 de km/h, la nu mai putin de 820 de kg.

Masina pe care o vedeti in imaginile atasate, vazuta recent in Meuspath (Germania), nu are aceasta aripa spate. Sa nu uitam, insa, ca Meuspath este pe undeva pe langa Nurburgring, locul ideal de testare pentru o astfel de "arma" de circuit.

Sa recapitulam: modelul Stradale beneficiaza de materiale foarte usoare, o cutie de viteze manuala, directie neasistata si, daca optati pentru aripa spate, o forta de greutate aproape identica cu propria masa.

In plus, masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in nu mai putin de 3,25 secunde, cifra care, cel putin pe hartie, o aduce la acelasi nivel cu un Lamborghini Huracan standard.

De aceea, intrebarea finala este una extrem de simpla: pe care dintre cele doua le-ati alege pentru o experienta viscerala la volan, un Lambo standard sau Dallara Stradale? Decizii, decizii...

Sursa: autogespot.com

Newsletter

Whatsapp