Daimler sustine ca atingerea tintelor de emisii de CO2 va fi o provocare semnificativa

Tintele de emisii de dioxid de carbon impuse de Uniunea Europeana continua sa dea mari batai de cap producatorilor auto, un numar extrem de mare de constructori nereusind pana acum sa se puna la punct la acest capitol!

Daimler sustine ca atingerea tintelor de emisii de CO2 va fi o provocare semnificativa

Emisiile de dioxid de carbon reprezinta un subiect extrem de dezbatut in ultimii ani, multi fiind de parere ca masinile cu un nivel ridicat de emisii de CO2 contribuie in mod substantial la poluarea din ce in ce mai ridicata a planetei.

In aceste conditii, Uniunea Europeana a luat in cele din urma decizia ca a venit momomentul pentru ca niste reglementari sa fie stabilite in acest domeniu, drept pentru care a stabilit niste tinte de emisii pe care constructorii auto trebuie sa le respecte incepand cu anul 2020.

Conform acestor tinte de emisii impuse de Uniunea Europeana, incepand cu anul 2020, producatorii auto sunt obligati sa aiba o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 95 de grame pe kilometru, media urmand sa se calculeze la nivel de gama.

Asa cum stim deja, multi producatori auto au lansat in ultima perioada modele plug-in hybrid sau chiar electrice tocmai din acest motiv, dorindu-si sa se incadreze in cele din urma in limita impusa de Uniunea Europeana. Insa, lucrurile nu sunt chiar atat de simplu, un numar foarte mare de constructori riscand amenzi deloc mici din acest motiv!

Daimler este unul dintre numele mari din domeniu care se confrunta cu probleme din acest punct de vedere. Ola Kallenius, noul sef al celor de la Daimler, a facut recent un pas in fata si a admis faptul ca nu este deloc usor pentru Daimler sa se incadreze in aceste limite impuse de Uniunea Europeana.

Totusi, Kallenius transmite ca Daimler are la aceasta ora “toate vehiculele potrivite pentru a atinge acest scop, insa nimeni nu poate sa le impuna clientilor ce sa cumpere”. In aceste conditii, chiar daca constructorii fac eforturi uriase pentru a aduce pe piata modele din ce in ce mai putin poluante, problemele vor exista in continuare din acest punct de vedere.

Seful Daimler mai transmite cu aceasta ocazie ca numerosi clienti de pe piata auto globala continua sa opteze pentru SUV-urile Mercedes, care in prezent au ajuns la nu mai putin de o treime din vanzari. In aceste conditii, Ola Kallenius remarca ca “trendul cresterii vanzarilor de SUV-uri nu s-a mai schimbat in ultimii 25 de ani”.

Newsletter

Whatsapp