Dacia amana extinderea capacitatii de productie de la Mioveni

Dacia a anuntat recent ca a luat decizia amanarii extinderii capacitatii de productie la uzina de la Mioveni, motivul principal fiind legat de estimarile nu prea optimiste cu privire la vanzarile de masini pe plan european.

Dacia amana extinderea capacitatii de productie de la Mioveni

Asa cum probabil ca multi dintre voi va amintiti foarte bine, oficialii Dacia anuntau la finele anului 2018 ca isi doresc sa extinda capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni de la 350.000 de unitati pe an la putin peste 400.000 de unitati pe an.

Dorinta celor de la Dacia era una cat se poate de normala, in contextul in care vanzarile obtinute de producatorul european cresteau de la o luna la alta pe multe piete europene de renume. In aceste conditii, cei de la Dacia erau gata sa faca o investitie ce s-ar fi ridicat la nu mai putin de 100 de milioane de eurol un sfert dintre acestia urmand sa reprezinte un ajutor de stat.

Cu toate acestea, Christophe Dridi, seful Dacia, a anuntat recent ca planurile de extindere a capacitatii de productie de la Mioveni au fost suspendate pe termen limitat, chiar daca lucrarile au fost deja demarate in urma cu ceva timp. Seful Automobile Dacia explica ca “o parte din investitia de 100 de milioane de euro a fost deja realizata”. Totusi, s-a stabilit ca pentru moment sa fie suspendata ideea extinderii capacitatii de productie.

De asemenea, Dridi sustine ca in uzina a fost deja instalata linia de presaj de mare viteza, urmand sa se faca investitii in a doua vopsitorie si intr-o noua linie de sasiu. Totusi, toate aceste planuri au fost suspendate pentru moment, chiar daca aceste cladiri exista deja.

Incercand sa explice aceasta decizie de amanare pe termen nelimitat a extinderii capacitatii de productie de la Mioveni, Dridi a mentionat ca in spatele acestei decizii de suspendare a lucrarilor se afla estimarile de scadere ale vanzarilor de masini pe piata europeana in acest an, care va afecta fara doar si poate multi dintre producatorii auto de pe Batranul Continent.

Cifrele din prima luna a anului nu au aratat deloc bine pentru cei de la Dacia, inmatricularile producatorului roman scazand cu nu mai putin de 31 de procente pe plan european, ceea ce este cu adevarat ingrijorator. In acelasi timp, piata auto europeana a scazut in prima luna a anului cu 7.5%.

Specialistii anticipeaza un an 2020 nu foarte bun pentru industria auto, vanzarile urmand sa scada ca urmare a Brexit-ului, a coronavirusului din China si ca urmare a climatului geopolitic nu prea stabil din ultima vreme.

 

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter