Citroen Mehari, la 45 de ani

Citroen sarbatoreste 45 de ani de la producerea primului model Mehari. Diane 6 Mehari, mai exact. A fost o masina foarte iubita, lansata pe 16 mai 1968, in Deauville, Franta. Un autoturism fara pretentii, construit cu scop utilitar, dar si pentru placerea sofatului. A fost gandita sa transporte cam orice, de la fan, la placi de surf.

Creatorul sau, Roland de La Poype, a fost un militar care a luptat in Al Doilea Razboi Mondial si care, la finalul bataliilor, a devenit un industrias de succes. Mehari a mostenit versalitatea si consumul redus de carburant de la modelul 2CV, dar a fost construit cu materiale mai bune, contemporane. Caroseria era foarte usoara pentru acele vremuri si putea fi viu colorata, dar una dintre caracteristicile principale era faptul ca putea fi decapotata complet.

Chiar si parbrizul putea fi eliminat, fiind pliat pe capota masinii. Intre 1968 si 1987, s-au produs aproape 150 de mii de exemplare. Din 1979, a fost lansat chiar si un model 4×4. Au fost lansate doar doua editii, Mehari Beach, in Spania, si Mehari Azur, in Franta, Italia si Portugalia. Masinile din seria Azur aveau usile vopsite in culorile alb si albastru, iar aceste culori se regaseau peste tot, pe grila fata, in jurul farurilor si chiar pe tapiseria scaunelor.

Mehari a participat chiar si la raliuri, in 1969 la cursa Liege-Dakar-Liege, iar in 1970 la raliul Paris-Kabul si retur. Apoi, in 1971, a participat la raliul Paris-Persepolis-Paris, iar in 1980 a fost folosit ca masina de asistenta medicala la raliul Paris-Dakar. Fiind un vehicul foarte usor, a fost folosit frecvent de armata franceza in operatiuni in spatele liniilor inamice.

Era preferat pentru ca putea fi parasutat cu usurinta. Numele sau, Mehari, provine dintr-un cuvant folosit in Africa de Nord pentru dromaderi, renumiti pentru viteza si rezistenta in conditii foarte dificile.

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp