Cele mai importante caracteristici ale modelului BMW 750Li (G12)

Daca iei in calcul tehnologia de la bordul acestui model BMW, 750Li, iti vei da seama cam pe unde suntem in acest moment fata de anii trecuti.

Pe vremuri, era de ajuns pentru un producator de masini de lux sa ofere scaune imbracate in piele, finisaje de calitate si, poate, un motor ceva mai mare, pentru a face diferenta in fata unor modele mai proletare.

Modelul 750Li este unul de top, fara indoiala, dar are caracteristici, atat din punctul de vedere al soferului, cat si al pasagerului, care n-ar fi aratat rau pe un Rolls-Royce acum cativa ani. Iata doar cateva dintre ele!

1. Pornirea masinii

Inainte de a invarti cheia in contact (de fapt, pornirea o faci de la buton), priveste atent cheia. Este, probabil, cel mai modern gadget pe care l-ai vazut vreodata, se numeste Display Key si este, de fapt, o aplicatie de smartphone.

Gasim pe el butoanele obisnuite, incuiat/descuiat sau panica, dar poti seta de aici si clima, sau poti afla daca ai incuiat masina si daca geamurile sunt inchise.

2. Pielea de calitate

Poti vorbi despre tehnologia de la interior la nesfarsit, dar cand vine vorba de lux, caracteristicile clasice sunt cele care conteaza. Poate ca nu are aceeasi calitate ca intr-un Rolls-Royce (marca detinuta de BMW GmbH), dar pielea din acest model este fantastica.

Scaunele sunt, la randul lor, senzationale, iar mocheta te face sa-ti scoti pantofii inainte de a urca la volan. Celelalte detalii, insertiile de crom sau lemnul, sunt doar cireasa de pe tort.

 

3. Sunetul profesional

16 boxe. 1.400 de W. Lumini in spatele tweeter-elor din stalpii din otel inoxidabil ai portierelor. Chiar numele, "Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System", suna a ceva rafinat.

Sunt atat de bune ca pot reproduce sunete pe care urechea umana nu le percepe, dar conteaza la calitatea finala a sound-ului.

4. Display-ul din fata

Poate ca in spate vei intalni ecrane si tehnologie, dar si partea din fata e la fel de bine reprezentata. Aceasta e complet digitala si, bineinteles, personalizabila, display-ul iDrive este mare si de calitate, pana si controlul climei este digitalizat.

Exista butoane sau taste pentru absolut orice, un lucru care nu are cum sa-ti displaca.

5. Confortul si tehnologia din spate

Fiecare pasager are propriul monitor de 43 de centimentri, dar si o tableta Samsung, care poate fi folosita si pentru a controla clima.

Te poti uita la filme sau naviga pe internet, dar monitoarele nu pot fi manevrate decat de pe tableta si nici nu au capabilitati touch.

6. Scaunele din spate

Pe langa spatiul exceptional din cabina, pasagerii din spate se bucura de diverse moduri de a se relaxa. Scaunele din spate au spatii de odihna pentru picioare, se pot extinde si fac masaj.

Nu mai spunem in cate feluri pot fi setate. Cel mai important lucru, intr-un 750Li, este intimitatea totala. Trei ecrane speciale il despart pe pasager de restul lumii. Nu uitam nici de mocheta, care pare demna de un palat regal.

7. Noul touch iDrive

Pentru prima data in istorie, interfata iDrive de la BMW, este una touch, nu se mai bazeaza pe un controller. Mai mult, acest model de BMW are ceea ce se numeste "control prin gesturi".

8. Personalizarea modului de a conduce

Nici unui model BMW, indiferent cat de mare este, nu-i lipseste bordul dinamic si personalizabil. Poti regla amortizoarele, directia, transmisia si chiar motorul dupa cum iti doresti.

Sau poti folosi oricand unul dintre preset-uri. Corpul construit din fibra de carbon si plastic armat, duce la o manevrabilitate de invidiat.

9. Poate ca nu se conduce singur, dar...

Poate ca nu se conduce singur, dar... multitudinea de gadget-uri de la bord ajuta enorm. Asistenta pentru pastrarea directiei, senzori de coliziune frontali sau laterali, toate acestea transforma condusul intr-o experienta extrem de confortabila.

Ce ne-a placut cel mai mult este modul foarte usor de a activa sau dezactiva toate aceste "ajutoare". Modelul 750Li vine si cu parcare automata, dar aceasta caracteristica este valabila, cel putin deocamdata, numai pentru anumite piete.

 

10. Marimea

"Li" inseamna ca ampatamentul acestui model este mai mare (el are si o varianta mai mica, pentru piata europeana). Mai exact, are 140 de mm in plus la osii si cu 75 de mm mai mult spatiu pentru picioare, ceea ce inseamna ca este mai mare cu 1.125 de mm.

Pasagerii din fata nu simt nici o diferenta, nu ca ar fi fost nevoie, dar cei din spate se bucura de mai mult spatiu decat s-ar fi asteptat.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter